A fideszesek többségének sem tetszenek a bombás plakátok

  • narancs.hu
  • 2022. november 7.

Belpol

A Publicus Intézet friss kutatása szerint a magas élelmiszerárakért a gyenge forint és az elhibázott gazdaságpolitika felelős.

A fideszesek mindössze 31 százaléka gondolja úgy, hogy a kormány legújabb nemzeti konzultációját hirdető bombás plakátok pontosan mutatják be a jelen helyzetet

– írja a Népszava a Publicus Intézet általa megrendelt felmérésének eredménye alapján. A megkérdezettek (1007 fő) körében még ennél is alacsonyabb a tetszés, 7 százalék gondolja úgy, hogy a valóságot mutatják be a plakátok és 74 százalék szerint inkább hamis képet sugalmaznak. A válaszadók közel kétharmada kifejezetten haszontalannak tartja a "brüsszeli szankciókról" indított nemzeti konzultációt. Ez a pártpreferenciák tekintetében úgy áll össze, hogy míg a fideszesek négyötöde szerint azért hasznos a kormány kezdeményezése, addig az ellenzékiek 96 százaléka ezt nem így látja, és utóbbiakhoz csatlakozott a bizonytalanok 67 százaléka is.

Az eddigi szankciós csomagokról is tett fel kérdést a felmérés, azt kérdezték: vajon Orbán Viktor mennyit szavazott meg. A fideszesek 26 százaléka szerint egyet sem, illetve 41 százalékuk szerint csak egy részüket. Vagyis

a kutatás adatai szerint a kormánypártok szimpatizánsainak több mint kétharmada nem tudja, hogy Orbánék eddig az összes szankciós csomagot megszavazták, de ugyanígy nincs ezzel tisztában a bizonytalanok 35 százaléka sem.

A megkérdezettek 87 százaléka a magas élelmiszerárakért a gyenge forintot, 79 százalékuk (vagyis a fideszesek egy része szerint is) az elhibázott gazdaságpolitikát, 60 százalékuk a kereskedők ármegállapítási módszereit, 88 százalékuk az elszálló energiaárakat és 57 százalékuk a brüsszeli szankciókat tartja felelősnek.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.