A Figyelő szerint Szijjártó Péter az Év embere

  • narancs.hu
  • 2019. január 9.

Belpol

A lap szerint a miniszter ellentmondást nem tűrő kiállásának köszönhetően nőtt Magyarország külpolitikai mozgástere, az úgynevezett magyar modell pedig már a világ számára is érthetővé vált.
false

Szijjártó Pétert választotta a 2018-as Év emberének a Figyelő szerkesztősége.

Mert hogy a "külgazdasági és külügyminiszter ellentmondást nem tűrő kiállásának köszönhetően jelentősen nőtt Magyarország külpolitikai mozgástere, a magyar modell a világ számára is érthetővé vált, ráadásul egyre többen csatlakoznak a magyar állásponthoz" – indokolja választását a lap.

A propagandaszövegnek is simán beillő bővebb magyarázat szerint "2014-ben a kinevezése előtti bizottsági meghallgatásán Szijjártó Péter azt tűzte ki célul, hogy a magyar külpolitikát az új világrendnek megfelelően megújítsa, illetve hogy a külpolitika feladatává váljon a magyar gazdasági érdekek érvényesítése. Az elért eredményeket pedig mi sem példázza jobban, hogy 2018-ban a külgazdaság területén rekordokat döntött Magyarország, az elmúlt év volt minden idők legsikeresebb éve a befektetés-ösztönzés szempontjából, soha ennyi és soha ilyen nagy értékű beruházás nem érkezett Magyarországra."

A Figyelő szerkesztősége negyedik alkalommal ítélte oda az Év embere díjat, amit tavaly például a szintén vitathatatlan érdemeket jegyző Matolcsy György jegybankelnök kapott meg.

A lap nem elhanyagolható módon éppen két éve lett fideszesítve. A Figyelő 2016 óta Schmidt Mária tulajdonában áll, de tavaly ősszel ez a hetilap is beolvadt a központi médiaholdingba.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."