A gyermekvédelmi ellátás több mint 60 százaléka az egyház kezébe kerül az év végére

  • narancs.hu
  • 2020. július 22.

Belpol

Erősödik az egyházak szerepe a szociális ágazatban, az alap- és szakellátásban, valamint a gyermekvédelemben.

Erősödik az egyházak szerepe a szociális ágazatban, az alap- és szakellátásban, valamint a gyermekvédelemben – közölte a szociális ügyekért felelős államtitkár szerdán Szegeden újságírókkal.

Fülöp Attila a Szeged-Csanádi Egyházmegye Szent Ágota Gyermekvédelmi Szolgáltató bővülő feladatait bemutató sajtótájékoztatón kiemelte, az állam eddig is számított az egyházi szerepvállalásra a szociális ellátásban: a szakellátásban, az idős- és fogyatékos otthonok fenntartásában 25, az alapellátásban 44-45 százalékos az egyház részesdése, a gyermekvédelem területén pedig az év végére meghaladja 60 százalékot.

Az egyházak szerepvállalását segíti az a tavasszal elfogadott jogszabály, amely alapján a feladatvállaláshoz a fenntartók ingatlan-tulajdonjogot is kapnak. A 2021-es költségvetésben pedig az egyházi és civil fenntartóknak az ideinél 20 milliárd forinttal magasabb támogatást biztosít az állam – közölte a politikus.

Fülöp Attila és Kiss-Rigó László

Fülöp Attila és Kiss-Rigó László

Fotó: MTI/Rosta Tibor

 

Kiss-Rigó László szeged-csanádi püspök azt mondta, az egyházmegye méretéhez képest átlagon felül végez közszolgálatot, elsősorban a köznevelésben, a felsőoktatásban és a gyermekvédelemben. "Az egyházmegye mindig ott próbált meg segíteni, ahol kéréseket fogalmaztak meg."

Kothencz János, a Szent Ágota Gyermekvédelmi Szolgáltató főigazgatója közölte, a gyermekvédelmi szakellátásban tíz éve részt vevő szervezet feladatai július 1-jétől bővültek. A szolgáltató immár nyolc megyében – Bács-Kiskun, Békés, Csongrád-Csanád, Jász-Nagykun-Szolnok, Heves, Nógrád, Komárom-Esztergom és Pest megyében –, valamint a fővárosban látja el a gyermekvédelmi szakellátás feladatait. Az egyházmegye fenntartásában így ma már 5204 férőhelyen gondozhatnak családból kiemelt gyermekeket és fiatalokat, munkavállalóik száma pedig 2140.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.