A Kúria szerint ki kell fizetnie a Ryanairnek a 200 milliós bírságot

  • narancs.hu
  • 2023. október 13.

Belpol

A Fővárosi Kormányhivatal még 2020 áprilisában indított fogyasztóvédelmi eljárást a légitársaság ellen.

A Ryanair légitársaságnak be kell fizetnie a fogyasztóvédelmi jogsértés miatt kiszabott 200 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot, miután a Kúria is helybenhagyta a Fővárosi Kormányhivatal jogerős döntését – írja a hvg.hu.

A kormányhivatal még 2020 áprilisában indított eljárás a dublini székhelyű légitársaság ellen, amelyben megállapította, hogy a Ryanair a 2020. február 18-i Budapest–Gran Canaria járat késésével kapcsolatban az ellátási és tájékoztatási kötelezettségét elmulasztotta, valamint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.

A Ryanairre tavaly is súlyos bírságot szabott ki a kormányhivatal, akkor 300 millió forintra büntették a légitársaságot, mert az extraprofitadó kivetése után szinte azonnal közölte, azt át fogják hárítani az utasokra. A hivatalos indoklás szerint a légitársaság akkor azért kapta a büntetést, mert „jogsértést követett el, mivel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat”. 

A Ryanair tavaly júliusban az Alkotmánybírósághoz fordult, mert megítélése szerint a kormány extraprofitadónak nevezett utasadója sérti az arányos közteherviseléshez való jogát. Az Ab azonban visszautasította a légitársaság alkotmányjogi panaszát.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk