A Ryanair légitársaságnak be kell fizetnie a fogyasztóvédelmi jogsértés miatt kiszabott 200 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot, miután a Kúria is helybenhagyta a Fővárosi Kormányhivatal jogerős döntését – írja a hvg.hu.
A kormányhivatal még 2020 áprilisában indított eljárás a dublini székhelyű légitársaság ellen, amelyben megállapította, hogy a Ryanair a 2020. február 18-i Budapest–Gran Canaria járat késésével kapcsolatban az ellátási és tájékoztatási kötelezettségét elmulasztotta, valamint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.
A Ryanairre tavaly is súlyos bírságot szabott ki a kormányhivatal, akkor 300 millió forintra büntették a légitársaságot, mert az extraprofitadó kivetése után szinte azonnal közölte, azt át fogják hárítani az utasokra. A hivatalos indoklás szerint a légitársaság akkor azért kapta a büntetést, mert „jogsértést követett el, mivel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat”.
A Ryanair tavaly júliusban az Alkotmánybírósághoz fordult, mert megítélése szerint a kormány extraprofitadónak nevezett utasadója sérti az arányos közteherviseléshez való jogát. Az Ab azonban visszautasította a légitársaság alkotmányjogi panaszát.