A MÁV azt javasolja a Bécsen át közlekedőknek, hogy induljanak egy órával korábban

  • narancs.hu
  • 2023. szeptember 30.

Belpol

Magyarország felé valamennyi Railjet továbbra is a teljes útvonalán közlekedik, utasaiknak Bécsben nem kell átszállniuk, míg a másik irányban érdemes a tervezettnél korábban induló vonatot választani - tudatta a magyar vasúttársaság az MTI-vel.

Korábban az osztrák vasúttársaság (ÖBB) úgy döntött, hogy október 2-től október 26-ig, a győri fővonalon végzett felújítás jelenlegi fázisához igazodva néhány Budapestről induló és Bécsen túl közlekedő Railjet Xpress csak Bécsig közlekedik, a Salzburg és München felé közlekedő járatokra ott lehet átszállni.

Erre azért volt szükség, mert az ÖBB megelégelte, hogy a magyar vonatok folyamatosan késnek, és borítják az európai menetrendet.

Annak érdekében, hogy utazók Bécstől a Railjettel tudjanak továbbutazni, a MÁV azt javasolja, hogy a Bécsbe eljutáshoz a tervezettnél egy órával korábban induló nemzetközi vonatot válasszák. Az Ausztria irányába szóló nemzetközi jegyek az érvényességi időn belül más vonatokon is igénybe vehetők, ha az utas a külföldi csatlakozás érdekében a korábbi vonattal utazna el. A korábbi vonattal utazók számára díjmentes helyfoglalást és kerékpárhelyjegyet – férőhelytől függően – biztosítanak.

Ha az utasnak valamely rövidebb útvonalon közlekedő Railjetre van helyjegye és aznapi vonattal szeretne elutazni az osztrák fővárosig, akkor Bécsig az új helyjegyet díjfizetés nélkül állítja ki a MÁV-START. Ha az utasnak nincs helyjegye az eredeti vonatra, viszont az azt megelőzőre szeretne helyfoglalást, akkor a helybiztosítás díját meg kell fizetnie - hívták fel a figyelmet.

Ha az átszállás miatt valaki a felajánlott korábbi eljutási lehetőség ellenére lemond az utazásáról, akkor számára kezelési költség nélkül visszatérítik a már megváltott nemzetközi jegy árát az utazás még meg nem tett szakaszára vonatkozóan.

Közölték azt is, hogy a bécsi főpályaudvaron (Wien Hbf) segítik az utasokat az eligazodásban és az átszálláskor is. Felhívták a figyelmet arra, hogy a változás nem minden Bécsbe induló Railjetet érint: a Keleti pályaudvarról 6.40-kor Zürichbe és 17.40-kor Salzburgba induló járat teljes útvonalon közlekedik, továbbá a változás nem érinti a Bécsen, Salzburgon, Münchenen át Stuttgartba, illetve Zürichbe közlekedő Kálmán Imre EuroNight közlekedését sem.

A MÁV megnyugtatja az utasait, hogy Magyarország felé valamennyi Railjet vonat továbbra is a teljes útvonalán közlekedik, az utasaiknak Bécsben nem kell átszállniuk. Ez meg azért lehetséges, mert az osztrák tájon átsuhanva a vonatok nem hoznak össze késést.

Az ÖBB lépését követően Spohn Márton, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke úgy nyilatkozott a Népszavának: „A MÁV szinte egyik napról a másikra megkezdett pályafelújítása a vonatkozó uniós szabályozásnak gyakorlatilag minden pontjába beleütközik.” Az uniós vasúti piacot szabályozó, az európai vasúttársaságok viszonyrendszerét meghatározó uniós irányelv értelmében a hét napnál hosszabb, a forgalom több mint 30 százalékát érintő pályakarbantartásokat két évre előre be kell jelenteni és egyeztetni kell a várható korlátozásról az érintett pálya használóival, az utasokon kívül a többi vasúttársasággal és a fuvarozókkal is.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk