A MÁV azt javasolja a Bécsen át közlekedőknek, hogy induljanak egy órával korábban

  • narancs.hu
  • 2023. szeptember 30.

Belpol

Magyarország felé valamennyi Railjet továbbra is a teljes útvonalán közlekedik, utasaiknak Bécsben nem kell átszállniuk, míg a másik irányban érdemes a tervezettnél korábban induló vonatot választani - tudatta a magyar vasúttársaság az MTI-vel.

Korábban az osztrák vasúttársaság (ÖBB) úgy döntött, hogy október 2-től október 26-ig, a győri fővonalon végzett felújítás jelenlegi fázisához igazodva néhány Budapestről induló és Bécsen túl közlekedő Railjet Xpress csak Bécsig közlekedik, a Salzburg és München felé közlekedő járatokra ott lehet átszállni.

Erre azért volt szükség, mert az ÖBB megelégelte, hogy a magyar vonatok folyamatosan késnek, és borítják az európai menetrendet.

Annak érdekében, hogy utazók Bécstől a Railjettel tudjanak továbbutazni, a MÁV azt javasolja, hogy a Bécsbe eljutáshoz a tervezettnél egy órával korábban induló nemzetközi vonatot válasszák. Az Ausztria irányába szóló nemzetközi jegyek az érvényességi időn belül más vonatokon is igénybe vehetők, ha az utas a külföldi csatlakozás érdekében a korábbi vonattal utazna el. A korábbi vonattal utazók számára díjmentes helyfoglalást és kerékpárhelyjegyet – férőhelytől függően – biztosítanak.

Ha az utasnak valamely rövidebb útvonalon közlekedő Railjetre van helyjegye és aznapi vonattal szeretne elutazni az osztrák fővárosig, akkor Bécsig az új helyjegyet díjfizetés nélkül állítja ki a MÁV-START. Ha az utasnak nincs helyjegye az eredeti vonatra, viszont az azt megelőzőre szeretne helyfoglalást, akkor a helybiztosítás díját meg kell fizetnie - hívták fel a figyelmet.

Ha az átszállás miatt valaki a felajánlott korábbi eljutási lehetőség ellenére lemond az utazásáról, akkor számára kezelési költség nélkül visszatérítik a már megváltott nemzetközi jegy árát az utazás még meg nem tett szakaszára vonatkozóan.

Közölték azt is, hogy a bécsi főpályaudvaron (Wien Hbf) segítik az utasokat az eligazodásban és az átszálláskor is. Felhívták a figyelmet arra, hogy a változás nem minden Bécsbe induló Railjetet érint: a Keleti pályaudvarról 6.40-kor Zürichbe és 17.40-kor Salzburgba induló járat teljes útvonalon közlekedik, továbbá a változás nem érinti a Bécsen, Salzburgon, Münchenen át Stuttgartba, illetve Zürichbe közlekedő Kálmán Imre EuroNight közlekedését sem.

A MÁV megnyugtatja az utasait, hogy Magyarország felé valamennyi Railjet vonat továbbra is a teljes útvonalán közlekedik, az utasaiknak Bécsben nem kell átszállniuk. Ez meg azért lehetséges, mert az osztrák tájon átsuhanva a vonatok nem hoznak össze késést.

Az ÖBB lépését követően Spohn Márton, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke úgy nyilatkozott a Népszavának: „A MÁV szinte egyik napról a másikra megkezdett pályafelújítása a vonatkozó uniós szabályozásnak gyakorlatilag minden pontjába beleütközik.” Az uniós vasúti piacot szabályozó, az európai vasúttársaságok viszonyrendszerét meghatározó uniós irányelv értelmében a hét napnál hosszabb, a forgalom több mint 30 százalékát érintő pályakarbantartásokat két évre előre be kell jelenteni és egyeztetni kell a várható korlátozásról az érintett pálya használóival, az utasokon kívül a többi vasúttársasággal és a fuvarozókkal is.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.