A MÁV szerint Mészáros Lőrinc cége a hibás a tovább csúszó Szeged-Szabadka vasútvonal miatt

  • narancs.hu
  • 2023. október 21.

Belpol

Szijjártó Péter október 23-ra ígérte a nyitást, de akár egy hónapot is tolódhat.

A héten kiderült, hogy bár a szerb oldalon minden elkészült, Szijjártó Péter külügyminiszter ígérete ellenére mégsem indul meg a személyvonatok közlekedése Szeged és Szabadka között. Az ügyben a MÁV-csoport szombati közleményben reagált „A vállalkozónak felróható okból nem indul el a személyforgalom október 23-án a Szeged-Röszke vasútvonalon” címmel.

A közlemény szerint a legfrissebb műszaki vizsgálati jelentésük megállapította, hogy„a biztosítóberendezés telepítésével és üzembehelyezésével kapcsolatos vállalkozói hiányosságok miatt vált szükségessé a Szeged-Rendező–Röszke országhatár közötti vasúti személyforgalom elindításának későbbre halasztása”. Hozzáteszik, „a berendezések műszaki készültségi szintje alapján azok próbaüzeme nem megkezdhető, ezért az üzemengedély kiadása továbbra sem lehetséges”, tehát a próbaüzem megkezdése csak a hiányosságok pótlása és a  vállalkozóval történő egyeztetések és a további vizsgálatok függvényében határozható meg.

“Mindezek fényében a személyforgalom megindulása várhatóan akár egy hónapos csúszást is szenvedhet az eredeti ütemezéshez képest”

– írják.

A 13 kilométeres vasútvonal átépítése még 2021 őszén indul el, a cél pedig az volt, hogy akár 80-120 km/h-val is járhassanak a vonatok az eddigi 60 helyett, ezzel 30-40 percre rövidítve a menetidőt. A kivitelező Mészáros Lőrinc egyik cége, a V-Híd Zrt., ők erre a munkára nemrég kaptak az eddigieken felül 5,4 milliárd forintot az addigi 45 milliárd mellé. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.

„A hosszútávfutó magányával”

Legújabb, szeptember végén esedékes bemutatója, az Etűdök elképzelt érzésekre című előadás kapcsán beszélgettünk a próbafolyamatok nehézségeiről, a kívülállásról, a megállni tudás fontosságáról és egy „hüllőről”, aki szeret mozdulatlanul feltöltődni a napon.

Szerbia kontra Szerbia

  • Végel László

Tavaly november elsején 11 óra 52 perckor leomlott a felújított újvidéki pályaudvar előtetője, 15 ember halálát okozva. Senki nem látta előre, hogy a szerencsétlenség immár közel tíz hónapja tartó zűrzavart és válságot idéz elő.