A MÁV szerint Mészáros Lőrinc cége a hibás a tovább csúszó Szeged-Szabadka vasútvonal miatt

  • narancs.hu
  • 2023. október 21.

Belpol

Szijjártó Péter október 23-ra ígérte a nyitást, de akár egy hónapot is tolódhat.

A héten kiderült, hogy bár a szerb oldalon minden elkészült, Szijjártó Péter külügyminiszter ígérete ellenére mégsem indul meg a személyvonatok közlekedése Szeged és Szabadka között. Az ügyben a MÁV-csoport szombati közleményben reagált „A vállalkozónak felróható okból nem indul el a személyforgalom október 23-án a Szeged-Röszke vasútvonalon” címmel.

A közlemény szerint a legfrissebb műszaki vizsgálati jelentésük megállapította, hogy„a biztosítóberendezés telepítésével és üzembehelyezésével kapcsolatos vállalkozói hiányosságok miatt vált szükségessé a Szeged-Rendező–Röszke országhatár közötti vasúti személyforgalom elindításának későbbre halasztása”. Hozzáteszik, „a berendezések műszaki készültségi szintje alapján azok próbaüzeme nem megkezdhető, ezért az üzemengedély kiadása továbbra sem lehetséges”, tehát a próbaüzem megkezdése csak a hiányosságok pótlása és a  vállalkozóval történő egyeztetések és a további vizsgálatok függvényében határozható meg.

“Mindezek fényében a személyforgalom megindulása várhatóan akár egy hónapos csúszást is szenvedhet az eredeti ütemezéshez képest”

– írják.

A 13 kilométeres vasútvonal átépítése még 2021 őszén indul el, a cél pedig az volt, hogy akár 80-120 km/h-val is járhassanak a vonatok az eddigi 60 helyett, ezzel 30-40 percre rövidítve a menetidőt. A kivitelező Mészáros Lőrinc egyik cége, a V-Híd Zrt., ők erre a munkára nemrég kaptak az eddigieken felül 5,4 milliárd forintot az addigi 45 milliárd mellé. 

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.