A héten kiderült, hogy bár a szerb oldalon minden elkészült, Szijjártó Péter külügyminiszter ígérete ellenére mégsem indul meg a személyvonatok közlekedése Szeged és Szabadka között. Az ügyben a MÁV-csoport szombati közleményben reagált „A vállalkozónak felróható okból nem indul el a személyforgalom október 23-án a Szeged-Röszke vasútvonalon” címmel.
A közlemény szerint a legfrissebb műszaki vizsgálati jelentésük megállapította, hogy„a biztosítóberendezés telepítésével és üzembehelyezésével kapcsolatos vállalkozói hiányosságok miatt vált szükségessé a Szeged-Rendező–Röszke országhatár közötti vasúti személyforgalom elindításának későbbre halasztása”. Hozzáteszik, „a berendezések műszaki készültségi szintje alapján azok próbaüzeme nem megkezdhető, ezért az üzemengedély kiadása továbbra sem lehetséges”, tehát a próbaüzem megkezdése csak a hiányosságok pótlása és a vállalkozóval történő egyeztetések és a további vizsgálatok függvényében határozható meg.
“Mindezek fényében a személyforgalom megindulása várhatóan akár egy hónapos csúszást is szenvedhet az eredeti ütemezéshez képest”
– írják.
A 13 kilométeres vasútvonal átépítése még 2021 őszén indul el, a cél pedig az volt, hogy akár 80-120 km/h-val is járhassanak a vonatok az eddigi 60 helyett, ezzel 30-40 percre rövidítve a menetidőt. A kivitelező Mészáros Lőrinc egyik cége, a V-Híd Zrt., ők erre a munkára nemrég kaptak az eddigieken felül 5,4 milliárd forintot az addigi 45 milliárd mellé.