A Népszabadság elhallgattatásáról

  • narancs.hu
  • 2016. október 12.

Belpol

Demokrácia nem működhet szabad sajtó nélkül. Szerkesztőségek közös nyilatkozata.

Megdöbbenéssel értesültünk a Népszabadság brutális gyorsaságú, sunyi bezárásáról. A félrevezetett újságírók, kollégáink a megígért új szerkesztőség helyett az utcán találták magukat.

A demokratikus nyilvánosság egyik megmaradt, a kormánytól független műhelyének felszámolása után a magyar társadalomnak még kevesebb lehetősége marad arra, hogy hiteles forrásból értesüljön választott képviselőinek tevékenységéről. Mindez különösen aggasztó akkor, amikor a kormányzat által befolyásolt vagy irányított, töméntelen közpénzből finanszírozott médiumok nyomasztó túlsúlyba kerültek a magyar nyilvánosságban.Hiszen demokrácia nem működhet kiegyensúlyozott tájékoztatás, professzionális tényfeltáró és oknyomozó újságírói munka és a vélemények sokszínűségét megjelenítő szabad sajtó nélkül.

A Népszabadság minden gondjával együtt érték, melyet a lap tulajdonosai most minden üzleti logika ellenében, nyilvánvaló politikai indíttatásból akarnak nyom nélkül eltüntetni a magyar nyilvánosságból. Ez a demokratikus normák elfogadhatatlan megsértése.

Adják vissza szerkesztőinek, újságíróinak, munkatársainak és olvasóinak a Népszabadságot! Addig pedig mindannyian saját eszközeinkkel, a rendelkezésünkre álló felületek felajánlásával kívánunk tenni annak érdekében, hogy a szerkesztőség folytathassa munkáját.

168 Óra szerkesztősége

444.hu szerkesztősége

Átlátszó.hu szerkesztősége

Élet és Irodalom szerkesztősége

Klubrádió szerkesztősége

Magyar Narancs szerkesztősége

Népszava szerkesztősége

Revizor szerkesztősége

Vasárnapi Hírek szerkesztősége

Euronews magyar szerkesztősége

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.