A nyíregyházi kórház több osztályának orvosa sem fogadja el az új munkaszerződést

  • narancs.hu
  • 2021. február 23.

Belpol

Ha minden így marad, igen nagy baj lesz a megyében.

"Az egészségügyi szolgálati munkaszerződést a jelen feltételek mellett osztályunk orvosai elfogadni nem tudják, tekintettel arra, hogy a munkaszerződés és a kapcsolódó megállapodás egyáltalán nem tartalmazzák a foglalkoztatás (munkavégzés helye, ideje, illetmény alapon túli bérelemek) minimum feltételeit, továbbá nem biztosítják akárcsak a jelenlegi jogviszony által garantált foglalkoztatási körülményeket és jogokat, mellyel munkáltató alapjaiban veszélyezteti az ellátás biztonságát" - áll abban a levélben, amelyet a Jósa András Oktatókórház Traumatológiai és Kézsebészeti Osztályának orvosai küldtek az intézmény főigazgatójának. A levelet Kunetz Zsombor hozta nyilvánosságra a Facebook-oldalán.

A levél szerint a nyíregyházi orvosok "a felkínált szerződés tartalmi elemeivel, a díjazás mértékével és a munkaidő szervezésének módjával" nem értenek egyet. Ezért kérik a főigazgatót, hogy egyeztessenek a munakszerződések módosításáról, mert ilyen formában a szerződést nem írják alá és akkor március 1-vel "a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei traumatológiai ellátás megszűnik."

Később kiderült, szintén Kunetz Zsombor megosztása nyomán, hogy a traumatológiai osztály orvosai mellett ugyanígy tiltakoznak a nyíregyházi kórház szülészeti-nőgyógyászati, urológiai és sebészeti ellátásában dolgozó orvosok is.

Korábban megírtuk, hogy a Debreceni Egyetem klinikáján a traumatológiai és kézsebészeti osztály dolgozói is egy levélben közölték a főigazgatójukkal: jelenlegi formájában nem hajlandók aláírni új szerződésüket és azonnali egyeztetést kértek, különben „március elsejétől megszűnik a Hajdú-Bihar megyei traumatológiai ellátás”. Órákkal később a Debreceni Egyetem sajtóirodája arról tájékoztatta a Telexet, hogy "rendezte a vitás kérdéseket a Debreceni Egyetem Klinikai Központjának vezetése a traumatológiai és kézsebészeti osztály szakorvosaival. Ezzel minden akadály elhárult az elől, hogy a Klinikai Központban folyó traumatológiai betegellátás és szakmai munka március 1-től is zavartalanul folytatódjon."

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.