A Pécsi Tudományegyetem is tárgyal a modellváltásról

  • narancs.hu
  • 2021. január 9.

Belpol

Az egyetem vezetése tájékozódó megbeszélést folytatott Bódis József államtitkárral.

Szabad Pécs birtokába került egy belső levél, melyet Miseta Attila, a PTE rektora és Decsi István, a PTE kancellárja közösen jegyez, mely szerint a Pécsi Tudományegyetem vezetése és a dékáni kar tájékozódó megbeszélést folytatott Bódis József államtitkárral arról, hogy a PTE is bekapcsolódik a modellváltási folyamatba.

A levélben arról is tájékoztatnak, hogy az egyetem vezetése, valamint a dékáni kar közösen fognak döntést hozni a tárgyalási folyamat megkezdéséről és annak módjáról, további részletekről azonban nem írtak.

Mint ismert, már több több magyarországi felsőoktatási intézmény, a Debreceni Egyetem, Szegedi Tudományegyetem, Semmelweis Egyetem is jelezte azon szándékát, hogy csatlakozni kíván az ún. “modellváltó intézményekhez”.

(Szabad Pécs)

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.