A plágiumügyben vizsgálatot kérő Jámbor Andrástól is „idézett” a tankervezető

  • narancs.hu
  • 2022. október 12.

Belpol

Hadházy Ákos Marosi Beatrix szakdolgozatában megtalálta azokat a mondatokat, amelyeket Jámbor András cikkéből vett át, idézőjel nélkül.

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő kedden írta meg, hogy Marosi Beatrix, az a tankerületi vezető, aki öt tanárt kirúgott, olyan diplomamunkát adott be, amelynek „jelentős része rossz plágium, a copy-paste módszerrel szabálytalanul bemásolt szövegrészekből áll”.

Emiatt Jámbor András (Párbeszéd) országgyűlési képviselő vizsgálatot kért Pintér Sándor belügyminisztertől.

Hadházy azóta tovább tanulmányozta Marosi Beatrix diplomamunkáját.

Arra jutott, hogy a szerző „még a szakdolgozatot lezáró elmélkedést is megspórolta és inkább Jámbor András cikkéből copy-pastelt ki pár mondatot. Igaz, a cikket felsorolta a források között, de azt nem jelezte, hogy szó szerint vesz át belőle mondatokat. Pedig tudta, hogy mi az az idézés és hogyan kell azt csinálni, mert egy bekezdéssel később már egy másik klasszikust, Dosztojevszkijt idézte szó szerint, immár helyesen, idézőjellel, forrásmegjelöléssel”.

Jámbornak a tíz évvel ezelőtt a Kettős Mérce blogra készült írásából szerepelnek a tankerületi vezető diplomamunkájában szó szerint átemelt részletek. 

Az ügyben a Kodolányi Egyetem vizsgálatot indított.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.