A Ryanair hírlevélben kéri az utasait, írjanak Nagy Mártonnak

  • narancs.hu
  • 2022. június 23.

Belpol

"Mi, magyarok és a családjaink most kénytelenek vagyunk ezt az indokolatlan extraprofitadót kifizetni az ön kapzsisága és hülyesége miatt" - fogalmazta meg a cég segítségként a formalevélben.

Újabb lendületet vett a Ryanair és Nagy Márton csörtéje, ugyanis a légitársaság hírlevélben szólítja fel az utasait, hogy küldjenek levelet a miniszernek.

A cég levelében úgy fogalmaz, hogy a magyar kormány  alaptalan és indokolatlan extraprofitadót vetett ki a rekordveszteséget szenvedő légitársaságokra, ezért szükségük van a utasaik támogatására, hogy ezt "az idióta és igazságtalan adót" eltöröljék.

A levélben kifejtik, hogy Nagy Márton hamisan állítja, hogy a légitársaságok nyereségesek, ugyanis a Ryanair és a Wizz Air is rekordveszteségekről számol be a Covid és az Ukrajnában zajló háború miatt. A levél szerint Nagy valótlanul állította, hogy külföldön hasonló extraprofit adót már fizetnek a légitársaságok, és azt is, hogy ezt a cégek nem fogják áthárítani utasaikra. A Ryanair szerint ugyanis egy veszteséges ágazatban nem tehetnek mást, és  saját áraik extraprofit adó miatti emelését pedig törvényileg nem akadályozhatják meg, hiyzen az árképzés szabad.

Ezért arra kérik az utasokat, szólaljanak fel az "idióta adó" ellen, és írjanak levelet közvetlenül a miniszternek. Ehhez csak az "Email minister" gombra kell kattintani, és már meg is jelenik egy angol nyelvű formalevél, amelynek címzettje  kommunikacio [at] mk [dot] gov [dot] hu, tehát a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

 

 

 

Az utasok által elküldhető levél megszólítottja Nagy Márton, és kifejti: 

"Azért írok Önnek e-mailt, hogy jelezzem, ellenzem a Magyarországról működő, veszteséges utasszállító légitársaságokra kivetett új extraprofit adót."

A levél úgy folytatódik:

"Mi, a magyar emberek és családjaink most kénytelenek leszünk megfizetni ezt az indokolatlan extraprofitadót az Önök kapzsisága és hülyesége miatt. Önök csak annyit tesznek, hogy növelik a légi közlekedés költségeit a magyar utasok, a családjaink és az ide látogatók számára."

A levélben kiemelik, hogy az kormány hamis állításaival ellentétben egyetlen más uniós ország sem vetett ki ilyen adót a veszteséges légitársaságokra, és követelik Nagytól, hogy haladéktalanul törölje el ezt az indokolatlan adót, ami nemcsak növeli a magyar utasok és családjaik légi utazásának költségeit, hanem árt Magyarország megítélésének és hírnevének az Európai Unióban.

Hozzáteszik: "Mindenképpen emeljék meg a az extraprofitadót az olaj- és gázipar által jelentett rekordnyereségre, de töröljék el ezt az adót a légitársaságok és utasaik esetében".

"Gazdaságfejlesztési miniszterként Önnek a Magyarországra való légi közlekedés költségeit kellene csökkentenie, nem pedig megadóztatnia" - zárják a levelet.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Gombaszezon

Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.

Huszein imám mártíromsága

Az Izrael és Irán között lezajlott tizenkét napos háború újra rádöbbentette a régió népeit: új közel-keleti hatalmi rend van kialakulóban. Az egyre élesebben körvonalazódó kép azonban egyre többeket tölt el félelemmel.

„A lehetőségek léteznek”

Úgy tűnik, hogy az emberi történelem és politika soha nem fog megváltozni. Kőbalta, máglyán égő „eretnekek”, százéves háborúk, gulágok… Vagy­is mi sohasem fogunk megváltozni. Reménytelen.

Taxival Auschwitzba

Idén áprilistól a francia közszolgálati televízió közel kilenc­órányi dokumentumfilm-folyamban mutatta be azt a három történelmi pert, amelyek során 1987 és 1998 között a náci kollaboráns Vichy-rezsim egykori kiszolgálóinak kellett számot adniuk bűneikről. A három film mindegyike más-más oldalról mutatja be a megszállás időszakát. A YouTube-on is hozzáférhető harmadiknak van talán a leginkább megszívlelendő tanulsága.

Lábujjhegyen

A hízelgéseknek, a geopolitikai realitásoknak és a szerencsének köszönhetően jól zárult a hágai NATO-csúcs. Azonban az, hogy a tagállamok vezetői jól tudják kezelni az Egyesült Államok elnökének egóját, nem a transzatlanti kapcsolatok legszilárdabb alapja.

Milliókat érő repedések

Évekig kell még nézniük a tátongó repedéseket és leváló csempéket azoknak a lakóknak, akik 2016-ban költöztek egy budafoki új építésű társasházba. A problémák hamar felszínre kerültek, most pedig a tulaj­donosok perben állnak a beruházóval.

Egyenlőbbek

Nyilvánosan megrótta Szeged polgármestere azokat a képviselőket – köztük saját szövetségének tagjait –, akik nem szavazták meg, hogy a júliustól érvényes fizetésemelésük inkább a szociális alapba kerüljön. E képviselők viszont azt szerették volna, hogy a polgármester és az alpolgármesterek bérnövekménye is közcélra menjen.

Pillanatnyi nehézségek

Gyors viták, vetélkedő erős emberek, ügynöközés és fele-fele arányban megosztott tagság: megpróbáltuk összerakni a szép reményekkel indult, de a 2026-os választáson a távolmaradás mellett döntő liberális párt történetét.