„A selejt bosszúja” – Geszti Péter keményen odaszólt Habonyéknak

  • - ngm -
  • 2015. július 22.

Belpol

Lesz idén ARC, mondja Geszti Péter, akivel interjút közlünk a csütörtöki Magyar Narancsban. A plakátháborúról is kérdeztük, ennek kapcsán éles kritikát mondott a kormány plakátjairól.

Geszti Péterrel készítettünk ezen a héten nagyinterjút, amelyben számtalan kérdést érintettünk, kezdve az ARC-tól a plakátháborúig, de szóba került az ő korábbi SZDSZ-es kampánytevékenysége is. Ebből adunk ízelítőt:

Magyar Narancs: Lesz idén ARC kiállítás?

Geszti Péter: A hivatalos válasz optimizmusból fakadóan az, hogy igen. Lesz. A kollégáim, Bakos Gábor és Molnár Hédi nap mint nap sokat tesznek ezért. Azt ugyanakkor be kellett látnunk, hogy az indiegogós pénzgyűjtési akciónk nem volt sikeres, aminek egyik oka a véletlen szélárnyékba kerülésünk a Kétfarkú–Vastagbőr-kampány miatt. Másrészről nem volt még kellő tapasztalatunk az online forrásgyűjtés terén.

(...)

A beszélgetés során érintettük a kormány propaganda jellegű plakátjait is.

„Néztük bent az ügynökségen a munkatársaimmal a legújabb kormánypropagandát, ezeket a buborékos plakátokat. Tiszta 1.0… Azon röhögtünk, hogy van egy idős hölgy a plakáton, és olyan szarul van körbevágva a haja, mintha bura lenne a fején. Aki ennyi pénzért ezt csinálta, megcsinálhatta volna rendesen. A selejt bosszúja.”

A Kétfarkú-Vastagbőr ellenkampányáról pedig ezt mondta a Narancsnak Geszti Péter:

„Egy igazi ­tökös, urbánus kezdeményezés, szerintem klassz, hogy akad ilyen. Az már más kérdés, hogy ha – ­furamód – ezt a hólabdát így kezded görgetni, az végső soron megint a kormánynak lesz jó. Azzal, hogy ez a rengeteg beszélgetés, cikk, mém és most már plakát az utcán is megjelenik, az újra és újra lehetőséget ad a kormánynak, hogy az ország védelmezőjének szerepében villogjon. Nekik ez megéri, mert ettől a szavazóbázisuk újra összeáll. Emiatt pedig nagyon meg kéne gondolni, hogy milyen üzenetet érdemes kirakni. Mert ha az a játék lényege, hogy az egyik oldal üzenget a sajátjainak, a másik pedig ezen hőbörög, akkor azon is kéne töprengeni, hogy a „tieidnek” mit üzensz, azon túl, hogy feltartott középső ujjal szembeszállsz azzal, amit a kormány állít. Mert ha csak az utóbbi van, akkor akaratlanul is róla beszélsz. Az pedig neki jó.”

A teljes interjú a csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.