A tömegből sem lehet sajtófotókat készíteni a Múzeumkertben

  • narancs.hu
  • 2025. március 15.

Belpol

Az állami ünnepség helyszínére nem mehetett be a Magyar Narancs munkatársa cserélhető objektíves fényképezőgéppel.

Nem engedték be a Múzeumkertbe a március tizenötödikei állami ünnepségre a Magyar Narancs munkatársát a rendezők szombaton délelőtt, mivel cserélhető objektíves (profi) fényképezőgépet vitt.

Az még csütörtökön derült ki, hogy a hazai és nemzetközi sajtó nagy részének nem adnak akkreditációt az ünnepségre, és ezzel lehetőséget a tudósításra, olyan indokkal, hogy korlátozottak a férőhelyek. Az új fejlemény, hogy a szervezők a jelek szerint azt sem akarják, az ünneplő tömegből készülhessenek sajtófotók.

A Telex szombat délelőtti beszámolója szerint egy tüntetőt azzal az indokkal nem engedtek be a biztonsági őrök a Múzeumkertbe, hogy ez egy magánrendezvény. A nő egy transzparenst vitt, ezzel a felirattal: „A haza nem biztosít jogot, ezért kiszolgáltatott személlyé váltam” . A bírók védelmében és az alaptörvény átírása miatt tiltakozott. Egy másik demonstráló, aki ukrán zászlót vitt, szintén visszapattant, mert a szabályzat, amely tiltja, hogy ilyen rendezvényre szeszes italt, kést, pirotechnikai eszközt vigyenek be, arról is rendelkezik, hogy „bármilyen reklámanyagot, jelképet, transzparenst, molinót, feliratot, amely a rendezvény céljával, szellemiségével nem összeegyeztethető”, szintén nem lehet bevinni.

A 24.hu tudósítóinak tapasztalata szerint esernyőt is csak olyan emberek vihettek be a kordonon belülre, akiknek narancssárga karszalagjuk volt.

 
Ellenőrzés. Fotó: Sióréti Gábor
 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.