A tömegből sem lehet sajtófotókat készíteni a Múzeumkertben

  • narancs.hu
  • 2025. március 15.

Belpol

Az állami ünnepség helyszínére nem mehetett be a Magyar Narancs munkatársa cserélhető objektíves fényképezőgéppel.

Nem engedték be a Múzeumkertbe a március tizenötödikei állami ünnepségre a Magyar Narancs munkatársát a rendezők szombaton délelőtt, mivel cserélhető objektíves (profi) fényképezőgépet vitt.

Az még csütörtökön derült ki, hogy a hazai és nemzetközi sajtó nagy részének nem adnak akkreditációt az ünnepségre, és ezzel lehetőséget a tudósításra, olyan indokkal, hogy korlátozottak a férőhelyek. Az új fejlemény, hogy a szervezők a jelek szerint azt sem akarják, az ünneplő tömegből készülhessenek sajtófotók.

A Telex szombat délelőtti beszámolója szerint egy tüntetőt azzal az indokkal nem engedtek be a biztonsági őrök a Múzeumkertbe, hogy ez egy magánrendezvény. A nő egy transzparenst vitt, ezzel a felirattal: „A haza nem biztosít jogot, ezért kiszolgáltatott személlyé váltam” . A bírók védelmében és az alaptörvény átírása miatt tiltakozott. Egy másik demonstráló, aki ukrán zászlót vitt, szintén visszapattant, mert a szabályzat, amely tiltja, hogy ilyen rendezvényre szeszes italt, kést, pirotechnikai eszközt vigyenek be, arról is rendelkezik, hogy „bármilyen reklámanyagot, jelképet, transzparenst, molinót, feliratot, amely a rendezvény céljával, szellemiségével nem összeegyeztethető”, szintén nem lehet bevinni.

A 24.hu tudósítóinak tapasztalata szerint esernyőt is csak olyan emberek vihettek be a kordonon belülre, akiknek narancssárga karszalagjuk volt.

 
Ellenőrzés. Fotó: Sióréti Gábor
 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.