A tüntetőknek kamerába kellett mondani a nevüket

  • narancs. hu
  • 2018. december 14.

Belpol

A rendőrök egyre idegesebbek: igazoltatás, leszorítás, verekedés.

Tegnap éjfél után a tüntetők egy része otthagyta a Kossuth teret, és az Emmi épülete elé vonult. Itt a rendőrök mindenkit igazoltattak.

Az ennél nagyobb, ezer fős csoport a Nagykörútra ment, ahol  a rendőrök a tüntetőket arra kérték, hogy menjenek fel a járdára, és aki nem hajlandó erre, azt előállítják. A rendőrök nem voltak kedvesek többé a tüntetőkkel.

A Nyugatinál elzárták a tüntetők útját, de ők áttörték az egysoros rendőrsorfalat és továbbmennek az Oktogon felé.

Egy óra körül egyre nagyobb volt a káosz. A megmaradt tüntetőket a járdára szorítottak, kis csoportokban körbezártak, és igazoltatták.

Az utolsó embereket hajnali kettő körül engedték el, de valószínűleg tömeges törvénysértést követhettek el azzal, hogy a 24.hu tudósítása szerint mindenkivel bemondatták a saját nevét a kamerába, különben nem engedték el őket. Arra nem tudtak válaszolni, hogy ezt milyen jogszabály szerint kell a tüntetőknek megtenniük, csak annyit, hogy utasítást kaptak. Arra sem tudtak válaszolni, mi történik, ha nem mondják be a nevüket.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.