A választás óta először szólalt meg Szél Bernadett

  • narancs.hu
  • 2022. április 27.

Belpol

Nem jutott be a parlamentbe, vagyis az eszközei változnak, de a küzdelem marad.

Választási veresége óta először szólalt meg érdemben Szél Bernadett, akit körzetében a fideszes Menczer Tamás győzött le. A Facebook-oldalára tett fel egy hosszú bejegyzést.

A posztban sok dolog mellett arról írt, hogy egy demokráciában az ellenzék ellenőrzi a kormányt – Magyarországon viszont pont fordítva: a kormány ellenőrzi az ellenzéket, mégpedig minden lehetséges módon. Szerinte megfordult a világ, és vele borult szinte minden, amit a demokratikus körülmények között végzett politikáról valaha is gondoltunk.

Tételesen ismertette, hogy az elmúlt négy évben miken dolgozott, vagyis hogy a parlamenti felszólalások, közlemények és tévéstúdiók világa helyett az aktív, cselekvő ellenzéki politizálást választotta. Intenzív országjárásba és intézménylátogatásba kezdett, ügyeket indított és vitt végig, tényfeltáró munkájáról blogot írt, és minden létező jogi, politikai és kommunikációs eszközt mozgósított az ügyek sikerre vitele érdekében, napi szinten konfrontálódott a hatalommal.

Hozzátette: négy év alatt a helyzet fokozatosan és lényegesen romlott tovább, a parlamenten kívüli ellenőrzési jogok egy jelentős részétől is megfosztották az ellenzéket. Már csak egyeztetett időpontban lehet intézményekbe látogatni, nem nyilatkozhatnak felsőbb engedély nélkül az intézményvezetők, sőt, van, hogy azzal se.

Értekezett a sajtóról is, amelynek nagy részét szerinte már bedarálták, és ők határozzák meg azokat az információkat, amik eljuthatnak az emberekhez, és azt, amit valóságként érzékelünk. Mint írta, a lényeg a totális kontroll: ezért sem lehet kérdezni tőlük, ezért nyilatkozik a miniszterelnök csak a propagandának, ezért nem áll ki vitára senki, ezért ülnek hozzájuk lojális emberek az elvileg független szervek élén, ezért nem végez tisztességes nyomozást a rendőrség és az ügyészség egyetlen, általa tett feljelentés ügyében sem.

„Számomra most új korszak kezdődik, de igazából Magyarország számára is. Nem lehet úgy tenni, mintha demokratikus választáson maradt volna alul az egyik oldal. Amit mondtam, azt tartom – az eszköz mindig változik, de a küzdelem marad. 18-ban is volt új út, 22-ben is lesz” – zárta posztját a volt parlamenti képviselő.

A teljes írást itt lehet elolvasni:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.