A világsajtó nekiesett a mi szép és hasznos határzárunknak!

  • narancs.hu
  • 2015. augusztus 25.

Belpol

Ennyi cikk egy napon nem lehet véletlen! Gyurcsány kottájából játszanak! Kettős mérce! A hanyatló Nyugat tehetetlen vergődése!

Az Al-Dzsazira és a Deutche Welle is címlapon számolt be a rekordszámú menekültről, míg a BBC és a New York Times helyszíni riportjai szerint a menekültek azért is indultak meg az utóbbi napokban észak felé, hogy Európába érjenek, mielőtt még teljesen felépülne a magyar kerítés.

Az új szögesdrót Mórahalomnál

Az új szögesdrót Mórahalomnál

Fotó: MTI

A brit Guardian véleménycikke szerint a kerítésnek gyakorlati haszna amúgy sincs, hiszen könnyedén meg lehet kerülni. A lap szerint a határzár értelmetlen PR-fogás, amely semmiféle megoldást nem jelent, hiszen a migránsokat, akik háború elől menekülnek és tettek meg több ezer kilométert, egy kerítés nem fogja megállítani (hasonlóan nyilatkozott a Narancsnak még a kerítés ötletének belengetése előtt Hárs Ágnes migrációkutató, a vele készült interjút itt olvashatja).

A brüsszeli Politicóban Kim Lane Scheppele, a Princeton professzora szintén a kerítés értelmetlenségét elemzi, kiemelve, hogy ezzel Orbán Viktor egész egyszerűen visszaél a Dublin II szabályozással. A kerítést megkerülni ugyanis csak EU-tagállamokon keresztül lehet, így Magyarország oda fogja visszaküldeni a menekülteket. Scheppele szerint a kerítés felépítésével a Fidesz újabb lépést tett a szélsőjobb irányába.

A konzervatív Die Welt Még börtönőrök is dolgoznak Magyarország határkerítésén című cikkében szintén a kerítés hatásait elemzi, feltéve a kérdést: mit lép majd Magyarország, ha hirtelen több ezer menekült gyűlik össze a kerítés túloldalán?

De ezekkel a kérdésekkel és kritikákkal a kormánynak szerencsére mind nem kell foglalkoznia, hiszen jól tudjuk, hogy ez csak a nemzetközi pénztőke és a háttérhatalom alaptalan támadása, aminek semmi köze a valósághoz.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.