Állami fenntartásba került Iványi Gáborék márokpapi iskolája

  • narancs.hu
  • 2024. november 8.

Belpol

Miután az államkincstár megvonta az alapnormatíva utalását, a MET nem tudott elegendő forrást biztosítani a dolgozók fizetéséhez.

A Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség (MET) Márokpapin található, Wesley János Szakképző Iskola, Technikum, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola nevű intézménye november 1-től a Kisvárdai Szakképző Centrum fenntartásában működik – tájékoztatott közleményében a MET.

Miután a Magyar Államkincstár adósságokra hivatkozva szeptemberben 1-től megszüntette az alapnormatíva utalását a márokpapi intézmény számára, a MET nem tudott elegendő forrást biztosítani a dolgozók teljes bérének rendszeres utalására.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Kormányhivatal ezért az érintettekkel abban állapodott meg, hogy a Kisvárdai Szakképző Központ veszi át az iskolát, ahol tovább foglalkoztatják a dolgozókat. Az Iványi Gábor által vezetett MET közleménye szerint 432 tanulót adtak át az intézménnyel, akik közül 150-en fognak a tanév végén szakmai vagy érettségi vizsgát tenni. A MET a diákok családtagjait is támogatta.

A közlemény kitárt arra is, hogy a Magyar Államkincstár október végén visszavonta saját, a normatív támogatás megvonásáról szóló határozatát. A MET szerint a határozat megsemmisítése megerősíti, hogy jogtalan volt az intézkedés. „Ha szeptembertől érkezett volna alapnormatíva, elérhettük volna a végrehajtások felfüggesztését, és ez biztosíthatta volna a Márokpapi Wesley Iskola dolgozóinak bérezését, de elkésett a visszavonás, ahogy az iskolabezárások kapcsán is hiába bizonyosodott be a jogsértés, az újranyitás esélye addigra ellehetetlenült” – fogalmazott Iványi Gábor egyháza.

A MET és az Oltalom Karitatív Egyesület (OKE) jelenleg két közoktatási intézményt, három idősotthont, négy hajléktalanellátó intézményt, egy kórházat és egy főiskolát üzemeltet. Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a NAV nyár közepén a MET és az OKE valamennyi intézményének számláit inkasszálta. Az Oltalom Karitatív Egyesületnek felajánlott 107 milliós 1%-os támogatást a NAV szintén inkasszálta, az alapítványi 1% és a korábban elvont pályázati pénzek visszautalására irányuló kérelmüket pedig elutasították.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)