Árat emel a Wizz Air, az ellenzék szerint ez már a különadó következménye

  • narancs.hu
  • 2022. május 28.

Belpol

A DK és a Párbeszéd is arra számít, a fapados légitársaság példáját az élelmiszerláncok, bankok, biztosítók követik.

A magyar családok számára talán leginkább megfizethető fapados légitársaság, a Wizz Air pénteki bejelentése, miszerint árat emel, annak a bizonyítéka, hogy az ötödik Orbán-kormány különadóját végső soron a magyar családok fogják megfizetni – közölte a Demokratikus Koalíció, és erről posztolt a Facebookon Szabó Tímea, a Párbeszéd frakcióvezető-helyettese is.

Barkóczi Balázs, a DK országgyűlési képviselője, szóvivője közleményt adott ki, amely szerint a Wizz Air áremelése jelzi, hogy az új kormány nem egyszerűen adókat emelt, hanem brutális megszorításba kezdett, és ennek árát a magyar emberek fogják megfizetni.

Barkóczi szerint a különadók bevezetése az elhibázott gazdaságpolitika következményeinek kozmetikázása. A DK arra számít, hogy a Wizz Air lépése csak az első a sorban. Ahogyan azt Orbán Viktor miniszterelnök bejelentése után meg lehetett jósolni, az adókra válaszul „minden élelmiszerlánc, bank, biztosító, telekommunikációs cég és légitársaság a Wizz Air példáját követve fog árakat emelni. Orbán miatt lesz még az eddigieknél is drágább egy alapvető bevásárlás, miatta szállhatnak el végérvényesen a banki törlesztőrészletek, miatta drágulhatnak soha nem látott ütemben a telefon- és internetszámlák. Ez az elhibázott gazdaságpolitika és az orbáni megszorítások rideg valósága”.

A Párbeszéd frakcióvezető-helyettese, Szabó Tímea is arra számít, hogy a Wizz Air légitársaság lépéséhez hasonló várható a bankoktól, üzletláncoktól, telekommunikációs cégektől. 

„Az élelmiszerárak brutál emelkedése után minden más területen is 20 éve nem tapasztalt drágulás jön, magyarul megélhetési válság. Napi gondok.Ezt azok nyögik majd, akiknek a világon semmi köze Orbánék ámokfutásszerű évtizedes lopássorozathoz. Nincs köze ahhoz például, hogy az év első hónapjában az éves hiány négyötödét(!) hozta már össze a kormány” – írja Szabó Tímea.

A Mediaworks-lapok közben a Századvég friss kutatására hivatkoznak, amely szerint „a magyarok 79 százaléka” támogatja az „extraprofit” megadóztatását.

Az extraprofit szó a leggyakrabban 1949 és 1952 között fordult elő a hazai sajtóban – ez pedig Nyáry Krisztián filológiai megfigyelése:

 

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk