Az állam nem ad több pénzt, legyenek csak életveszélyben a nyugdíjasok

  • narancs.hu
  • 2017. október 28.

Belpol

A rendszer elavult, a Magyar Vöröskereszt kilép.

Egyre inkább úgy tűnik, hogy Zala megyében veszélybe kerülhet az időseknek fenntartott házi segítségnyújtás. Erre azoknak az időseknek van szükségük, akik egyedül élnek, és a csuklójukon viselt, karórára hasonlító kis eszközön jelezhetnek, ha baj éri őket, netán elesnek vagy mozgásképtelenné válnak, így nem tudnak telefonálni. Ezt a rendszert Zala számos településén a Magyar Vöröskereszt üzemelteti, de – ahogy azt péntek esti Híradójában közölte az RTL Klub – pénzhiány miatt veszélybe került a segítségnyújtás, így a szervezet minden bizonnyal nem vesz részt tovább ebben.

A Vöröskereszt azért fog kiszállni, mert szerintük annyi pénzből nem lehet fenntartani a rendszert, amennyi a rendelkezésükre áll. A nyugdíjasoknak is kell fizetniük egy jelképes összeget, de a finanszírozás jelentős része az állami hozzájárulásból érkezik, amely a közeljövőben nem fog növekedni. A szervezet már többször jelezte a problémákat az illetékes Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi), egyebek közt azt is, hogy muszáj lenne az elavulttá vált technika fejlesztésére, de a tárca nem ad nekik több pénzt.

Hogy miért nem emelik a támogatás összegét, arra nem adott választ a minisztérium, az RTL Klubnak azt mondták, hogy január elsejétől is lesz házi segítségnyújtás a megyében, ha nem a Vöröskereszttel, akkor majd mással.

Meddig lehet elfedni a magyar egészségügy egyre durvább lemaradását?

A statisztikai információk alapján a magyar egészségügy nemzetközi összehasonlításban egyre rosszabbul teljesít, de ezt a kormány a közvélemény előtt leplezi. Szakmai konferenciákon, sőt kormányzati kiadványokban friss tényeket közöltek arról, hogy a magyar lakosság egészségi mutatói, az ellátás minőségét és elérhetőségét jelző számok és az egészségügyi ráfordítások egyre jobban elmaradnak az Európai Unió, újabban pedig a visegrádi államok átlagától is.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.