Az egészségügy mellett a köznevelés is Pintér Sándorhoz kerülhet

  • narancs.hu
  • 2022. május 13.

Belpol

Ez olvasható ki a minisztériumok felsorolásáról szóló törvényjavaslat egyik indoklásából.

A Nemzeti Védelmi Szolgálatról szóló egyik cikkelytervezetből lehet kiolvasni, hogy Pintér Sándor belügyminiszterhez kerül a közoktatás. – vette észre a hvg.hu.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megszűnt, az alá tartozó területeket szétosztották, a hvg által kiszúrt tervezetben pedig az szerepel, hogy a Nemzeti Védelmi Szolgálat (NVSZ) hatásköre a belügyminiszter által irányított ágazatok közül – a kormányzati szolgálati jogviszonyban állók kivételével – a köznevelési és a szociális intézményekre nem terjed ki. Ebből közvetetten ugyan, de az derül ki, hogy a közoktatás valóban a belügy alá sorolódik be.

Korábban arról lapunk adott hírt, hogy a Belügyminisztérium alá kerülhet az egészségügyi tárca is. 

Bár a minisztériumok felsorolásáról szóló törvényjavaslatban ilyen közvetett bizonyítékot nem lehet találni, az szerepel a szövegben, hogy az NVSZ ellenőrzi az egészségügyben dolgozókat is, de ebben nincs újdonság, már most is ők "vadásznak" a hálapénzt elfogadó orvosokra. A hvg.hu szerint azonban árulkodó jel lehet, hogy az új kormányból kimaradt miniszter, Kásler Miklós közös képet posztolt Pintér Sándorral.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Emlékfénybetörés

Reisz Gábor Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan című filmjének nyitójelenetében a főszereplő azon gondolkodik, vajon feltűnne-e bárkinek is, ha egyszer csak összeesne és meghalna. Budapest különböző helyszíneire vizionálja a szituációt: kiterül a Nemzeti Múzeum lépcsőjén, a Blahán, a villamoson, egy zebra közepén, az emberek pedig mennek tovább, mintha mi sem történt volna.

Bácsirománc

Mintha csak időgépben röppennénk vissza a 80-as, 90-es évekbe. Semleges, visszatérő díszletek, élesen bevilágított terek, minden epizód végén fontos leckéket tanuló, mégis ismerősen stagnáló figurák és élőben kacagó közönség.

Nők, tájban

Januško Klaudia (1998) csak tavaly végzett a Képzőművészeti Egyetem festőművész mesterszakán, mégis izmos bibliográfiával, számos egyéni kiállítással és külföldi ösztöndíjjal büszkélkedhet – köztük az éppen csak „csírázó” életmű és a mostani egyéni kiállítás szempontjából a legjelentősebbel, a 2024-es izlandival, ahol az „ökofeminizmus szempontjából vizsgálta a lokális éghajlatváltozás hatásának és az izlandi nők társadalmi helyzetének metszéspontjait”.

Mari a Covidban

A groteszkre vett darabban Kucsera Viktória (Kárpáti Barbara) magyar–történelem szakos tanár a Covid-járvány alatt a színjátszó csoportjával ír drámát a díva életéről.