„Békés demonstrációra készülünk” – ígéri Magyar Péter a közmédiás tüntetés kapcsán

  • narancs.hu
  • 2024. október 3.

Belpol

A Diákhitel Központtal kapcsolatos vádakra is reagált a Tisza elnöke.

Brüsszelből jelentkezett be Magyar Péter csütörtökön, amikor elsősorban a Kormányzati Ellenőrzési Hivataltól (KEHI) kiszivárgott jelentésre reagált, ami a Diákhitel Központ vizsgálatának eredményét tartalmazza. A gazdálkodást érintő vádakról azt mondta, többször találkozott Hadházy Ákossal, hogy megbeszéljék a kérdést, beszámolt a kérdéses szerződések történetéről, igyekezett mindent elmagyarázni neki a többéves folyamatokról, és szerinte akkor minden szabályszerűen zajlott. A legtöbb ügyet a munkatársai intézték, nem ő. Magyar Péter arra utalt, hogy a KEHI máskor nem vizsgálódik ilyen szinten, és az ellenőrzés megrendelésre történt. „Aki megnézi a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) és a KEHI közös jelentését, láthatja, hogy az egy összecsapott anyag, nem tartalmaz piaci összehasonlításokat, mélyebb elemzés nélkül von le következtetéseket alaptalanul” – mondta.

Magyar Péter reagált a mai Kormányinfón elhangzottakra is. Gulyás Gergely kancelláriaminiszter ugyanis arra utalt, hogy a Tisza Párt erőszakra buzdít az október 5-i tüntetésen. „Gulyás Gergely pár perce hazudta azt, hogy nem határolódunk el ettől, (…) utoljára reggel írtam a Facebookon, hogy békés demonstrációra készülünk” – hangsúlyozta. Korábban így hívta a követőit a demonstrációra: „Add tovább! Október 5., szombat délután. Találkozunk a közmédiának hazudott propagandagyár előtt. Készüljetek! Aki egy szabad, élhető Magyarországot szeretne a gyerekeinek és az unokáinak, az velünk tart.” Hadházy Ákos kommentben azt írta: „Ahogy ígértem: megyek! (És viszek sátrat is, ha kell.)”

A Tisza-elnök bejelentette, hogy hamarosan Ursula von der Leyennel fog tárgyalni a Magyarország ellen zajló ügyekről.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.