Tízéves terv részeként fejlesztené a vasutat a kormány, erre mintegy 10 milliárd eurót, összesen 4000 milliárd forintot szán az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) – írja a Porfolio. Csepreghy Nándor miniszterhelyettes a Magyar Vasút 2024 konferencián jelentette be a csomagot, amely elsősorban a pályák modernizálására, a járműállomány megújítására és a MÁV átszervezésére szolgál. A vasúti versenyképességi csomagot 2025 tavaszán vezetné be a kormány. „Van egy jó hírem és egy rossz: a kettő egy és ugyanaz. Újra a vasút lett Magyarország közpolitikai kérdéseinek egyik legfontosabb fókuszterülete” – mondta a miniszterhelyettes, elismerve, hogy több évtizednyi hátrány gyűlt fel a kötöttpályás hálózatban. De nem tartja jogosnak a kritikát, mely szerint a kormány nem fordított elegendő forrást a közlekedésre. Cáfolatként a gyorsforgalmi utakon végrehajtott beruházásokat bírta felhozni, amelyek a nyugati országok szintjére hozták fel a magyar sztrádák színvonalát. Mindez az autóutak melletti lobbinak volt köszönhető, és emiatt szorult háttérbe a vasútfejlesztés, mondta a miniszterhelyettes.
A terv szerint 7000 kilométernyi lassú vasúti pályát újítanának fel az első ütemben, 119 kilométeren gyorsítanák a forgalmat, 490 kilométernyi pályán pedig a forgalomirányítást korszerűsítenék. Csepreghy szerint a vasútfejlesztéseket ma már mindenki szükségesnek ítéli, azonban az uniós források hiánya miatt korlátozottak a kormány lehetőségei. Szerinte nem az a baj, hogy az Unió és a magyar kormány vitázik, hanem az, hogy ebbe a konfliktusba a pénzek kérdését is bevonták és felfüggesztették az uniós forrásokat.