Borítékolható kudarcot és 500 milliárdra rúgó költségeket jósolnak az 5-ös metrónál

  • narancs.hu
  • 2020. március 2.

Belpol

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elemezte a HÉV-felújítás és -bővítés terveit.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület véleményezte a HÉV-felújítási terveit, amelynek értelmében például a H6-os és a H7-es vonalát – összefonódva – a Közvágóhíd állomástól a föld alatt, Boráros téri megállással a Kálvin térig meghosszabbítják, új átszállási kapcsolattal a 3-as és a 4-es metróra. (Távlati tervek távlatosan az északi és a déli HÉV-ek Duna alatti összeköttetését jelentené az úgynevezett 5-ös-metró.)

A Kálvin térig való meghosszabítást tartamazó első ütem a VEKE szerint biztosan nem állhat meg atervezett költségeknél. Szerintük már maga a megvalósíthatóság is kérdéses,de a tervezett 290 milliárd helyett szerintük a jelenlegi kiírással akár 500 milliádra is rúghat a megvalósítás.

A HÉV és a metróvonalak "vegyítése" technológiailag körülbelül "dupla költséget jelent, miközben igazából egyik utazóközönséget sem fogjuk tudni rendesen kiszolgálni. Na most a dupla költség az pont egy másik metróvonalnak az ára" – idézi a hvg.hu Dorner Lajost, a VEKE elnökét.

 

A kormányzati Budapest Fejlesztési Központ kiírta az 5-ös metró első ütemének tervezésére szóló tendert

A következő uniós költségvetés forrásaiból valósítaná meg a kormány a fővárosi kötöttpályás közlekedés átalakítását. Nyílt, európai uniós közbeszerzéssel indul a HÉV-közlekedés teljes megújítása és bővítése, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ (BFK) kiírta az úgynevezett 5-ös metró első ütemének tervezésére szóló tendert - nyilatkozta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára hétfőn az MTI-nek.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.