Borítékolható kudarcot és 500 milliárdra rúgó költségeket jósolnak az 5-ös metrónál

  • narancs.hu
  • 2020. március 2.

Belpol

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elemezte a HÉV-felújítás és -bővítés terveit.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület véleményezte a HÉV-felújítási terveit, amelynek értelmében például a H6-os és a H7-es vonalát – összefonódva – a Közvágóhíd állomástól a föld alatt, Boráros téri megállással a Kálvin térig meghosszabbítják, új átszállási kapcsolattal a 3-as és a 4-es metróra. (Távlati tervek távlatosan az északi és a déli HÉV-ek Duna alatti összeköttetését jelentené az úgynevezett 5-ös-metró.)

A Kálvin térig való meghosszabítást tartamazó első ütem a VEKE szerint biztosan nem állhat meg atervezett költségeknél. Szerintük már maga a megvalósíthatóság is kérdéses,de a tervezett 290 milliárd helyett szerintük a jelenlegi kiírással akár 500 milliádra is rúghat a megvalósítás.

A HÉV és a metróvonalak "vegyítése" technológiailag körülbelül "dupla költséget jelent, miközben igazából egyik utazóközönséget sem fogjuk tudni rendesen kiszolgálni. Na most a dupla költség az pont egy másik metróvonalnak az ára" – idézi a hvg.hu Dorner Lajost, a VEKE elnökét.

 

A kormányzati Budapest Fejlesztési Központ kiírta az 5-ös metró első ütemének tervezésére szóló tendert

A következő uniós költségvetés forrásaiból valósítaná meg a kormány a fővárosi kötöttpályás közlekedés átalakítását. Nyílt, európai uniós közbeszerzéssel indul a HÉV-közlekedés teljes megújítása és bővítése, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ (BFK) kiírta az úgynevezett 5-ös metró első ütemének tervezésére szóló tendert - nyilatkozta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára hétfőn az MTI-nek.

Figyelmébe ajánljuk