Borítékolható kudarcot és 500 milliárdra rúgó költségeket jósolnak az 5-ös metrónál

  • narancs.hu
  • 2020. március 2.

Belpol

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elemezte a HÉV-felújítás és -bővítés terveit.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület véleményezte a HÉV-felújítási terveit, amelynek értelmében például a H6-os és a H7-es vonalát – összefonódva – a Közvágóhíd állomástól a föld alatt, Boráros téri megállással a Kálvin térig meghosszabbítják, új átszállási kapcsolattal a 3-as és a 4-es metróra. (Távlati tervek távlatosan az északi és a déli HÉV-ek Duna alatti összeköttetését jelentené az úgynevezett 5-ös-metró.)

A Kálvin térig való meghosszabítást tartamazó első ütem a VEKE szerint biztosan nem állhat meg atervezett költségeknél. Szerintük már maga a megvalósíthatóság is kérdéses,de a tervezett 290 milliárd helyett szerintük a jelenlegi kiírással akár 500 milliádra is rúghat a megvalósítás.

A HÉV és a metróvonalak "vegyítése" technológiailag körülbelül "dupla költséget jelent, miközben igazából egyik utazóközönséget sem fogjuk tudni rendesen kiszolgálni. Na most a dupla költség az pont egy másik metróvonalnak az ára" – idézi a hvg.hu Dorner Lajost, a VEKE elnökét.

 

A kormányzati Budapest Fejlesztési Központ kiírta az 5-ös metró első ütemének tervezésére szóló tendert

A következő uniós költségvetés forrásaiból valósítaná meg a kormány a fővárosi kötöttpályás közlekedés átalakítását. Nyílt, európai uniós közbeszerzéssel indul a HÉV-közlekedés teljes megújítása és bővítése, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ (BFK) kiírta az úgynevezett 5-ös metró első ütemének tervezésére szóló tendert - nyilatkozta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára hétfőn az MTI-nek.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.