Bűnügyi felügyeletet kapott egy tüntető, aki füstgyertyát dobott a Sándor-palotára

  • narancs.hu
  • 2018. december 23.

Belpol

A tüntető férfi 4 hónapig csak nyomkövetővel a lábán mozoghat szabadon, és el van tiltva a nyilvános rendezvényektől.

Bűnügyi felügyelet alá helyeztek egy 28 éves férfit, azaz szabadon mozoghat, de nyomkövető berendezést helyeztek el a lábán. A megalapozott gyanú szerint december 21-én az éjjeli órákban, az I. kerület, Szent György téren tartott demonstrációt követően füstgyertyát dobott a Köztársasági Elnöki Hivatal, a Sándor-palota falának.

A Főügyészség szerint az eldobott füstgyertya miatt a műemlék épület fala megrongálódott, azon égés- és piros festéknyomokat hagyott.

A Fővárosi Főügyészség a rendelkezésre álló adatok alapján megállapította, hogy a rongálás minősített bűntette miatt őrizetbe vett gyanúsítottal szemben valóban szükséges és indokolt kényszerintézkedés alkalmazása, azonban jelen esetben elegendő a nyomkövető eszközzel biztosított bűnügyi felügyelet is. A gyanúsítottal szemben egy másik büntetőeljárás is folyamatban van, mert egy korábbi demonstráción is garázda magatartást tanúsított. Emiatt reális a veszélye, hogy újabb, szabadságvesztéssel büntetendő bűncselekményt követ el az ügyészség szerint.

Az ügyészi indítvány alapján a Budai Központi Kerületi Bíróság nyomozási bírája elrendelte a gyanúsított bűnügyi felügyeletét 4 hónapra azzal, hogy a terhelt nyilvános – köztük politikai jellegű – rendezvényen, felvonuláson, tüntetésen nem vehet részt.

A végzés nem jogerős, az ügyészség fellebbezett a gyanúsított lakására kiterjedő, és nyomkövető eszközzel ellenőrzött bűnügyi felügyelet elrendelése érdekében.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.