Beragadt a revolvermédia ravasza: a Pesti Tv első éve

Csak fiataloknak!

Belpol

Miután több munkatárs bérét nem tudta időben kifizetni a programgyártásért felelős cég, Vaszily Miklós tulajdonos vizsgálatot indított. Bár a Pesti Tv-hez közeli forrásunk szerint nem a pazarlás miatt nincs pénz, szerinte is ráférne a tévére, hogy egy profi szakember gatyába rázza.

Július közepén egy médiával foglalkozó szakportálon szivárgott ki, hogy nincs minden rendben a kormány aktuális kedvenc píszí-ellenes alt-right revolvermédiája környékén. Némi feszültség keletkezett ugyanis a kormányhirdetésekkel kitömött Pesti Srácok tévéje, a Pesti Tv műsorait gyártó cég és a kormány propagandagépezetének egyik befolyásos figurája, a tévét tulajdonló Vaszily Miklós között. Az Orbán-rajongást hátravágott baseballsapkában elővezető Pesti Tv programigazgatója, Huth Gergely cége, a Gerilla Press Kft. gyártja a műsorokat a tévét tulajdonló, Vaszily-féle Progress Média Hungary Kft.-nek.

Vaszily most elrendelte a Gerilla Press szerződéseinek és költéseinek átvizsgálását, amire Huth azt reagálta, „áll elébe”. A minibotrány azután pattant ki, hogy belső informátorok eljuttattak egy dokumentumot Vaszilyhez a Gerilla Press állítólagos pazarló, észszerűtlen gazdálkodásáról. A Gerilla Pressnek májusban likviditási gondjai voltak, több munkatárs bérét vissza is tartotta. Vaszily Media1-beli nyilatkozata szerint ennek nem lett volna szabad előfordulnia. Hozzátette, a tulajdonosnak a pénzek felhasználásával és a különféle belső ügyekkel kapcsolatos, a Pesti Tv-s informátorok gyűjtötte információkról mostanáig nem volt tudomása, és „ki fogja vizsgáltatni ezeket, mert fontos, hogy a gyártó partner, a Gerilla Press megfelelően használja fel a Pesti Tv-től műsorok gyártására kapott összegeket”. Vaszily július 23-án azt írta a Narancsnak, hogy a beígért vizsgálatok még tartanak, „a két cég közötti televíziós műsortartalmak gyártására vonatkozó szerződés teljesítési körülményeivel kapcsolatos egyeztetések zajlanak, várhatóan napokon belül lezáródnak”. Mint megjegyezte, „a Gerilla Press fizetőképessége jelenleg az üzleti partnerei és munkavállalói felé biztosított”, de arra a kérdésünkre már nem válaszolt, hogyan fordulhatott elő a fizetés elmaradása, és hogy lesz-e változás a két cég együttműködésében.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.