Csaknem két nap után juthatnak haza a lutoni reptéren ragadt magyarok

  • narancs.hu
  • 2022. július 20.

Belpol

A Wizz Air szerda délutánra szervezte meg a hétfő este óta Londonban várakozó utasok hazaszállítását.

Hétfő este körülbelül két tucat magyar is szeretett volna hazarepülni az angliai Lutonból Budapestre, de a Wizz Air-járatuk indulási időpontját többször elhalasztották, végül törölték – írta a Telex még kedd este. Az utasok ekkor már egy napja várakoztak a reptéren, a magyar légitársaságtól pedig semmilyen segítséget vagy információt nem kaptak.

A Nagy-Britanniát sújtó hőhullám a közlekedést is megbénította. Hétfőn 39-40 Celsius-fok körül volt a hőmérséklet, emiatt délután a lutoni repteret is lezárták néhány órára, de később megnyitották a kifutópályát. A portálnak nyilatkozó egyik utas elmondta, számítottak rá, hogy csúszni fog a gépük indulási ideje. Az eredetileg kiírt este fél kilencből előbb 10:10, majd 10:30 lett, végül 0:10. Este 11-kor azonban minden járatot töröltek.

Az utasok a reptéren várták meg a reggelt, a Wizz Air képviselőit nem találták, és emailt sem kaptak arról, hogy mikor juthatnak haza, biztosítanak-e nekik szállást.

Kedd délelőtt már a magyar konzulátus több munkatársa is a reptéren volt, akik ivóvizet szereztek a bajba jutott utasoknak, és alternatív hazajutást is szervezni kezdtek. Még az is felmerült, hogy kisbuszokkal viszik haza őket Magyarországra.

A hírportálnak nyilatkozó utas úgy fogalmazott: „Semmilyen kommunikáció nem volt felénk, teljesen impotens ezen a téren ez a cég. Vállalhatatlan, hogy van egy szolgáltatás, amit kifizettünk, és még csak szóba sem állnak velünk.”

A Wizz Air a járat törlése után másfél nappal, szerda délelőtt adott ki közleményt, amelyben azt írták: megszervezték az utasok hazajutását. A légitársaság szerint a járattörlések után megkezdték a Londonban rekedtek számára a szállás szervezését, mivel azonban az extrém időjárás más légitársaságok járatait is érintette, tájékoztatták az utasokat, hogy amennyiben tudnak saját maguknak szállást foglalni, az ezzel járó extra költségeket (szállás, reptéri transzfer) a Wizz Air utólag megtéríti számukra.

„Habár a járatok törlése a légitársaság hibáján kívül történt, a Wizz Air az utasok hazajutásának megszervezésében is segítséget nyújtott: megkezdte a hazaindulás megszervezését, megvizsgálva minden lehetséges megoldást. Miután Luton repülőtér kifutópályáinak használata ismét biztonságossá vált, a Wizz jelentős operációs szervezésnek köszönhetően ma (szerdán) délután 15.00 órakor mentesítő járatot indít Budapestről London-Luton repülőterére, ahonnan a gép a Londonban rekedt utasokkal még mai napon, helyi idő szerint 17:20-kor vissza is tér Budapestre.”

A légitársaság e-mailben és sms-ben értesítette az utasokat a mentesítő járatok indulásáról.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk