Csányi, Index, Lázár, Orbán – Megszólal Spéder Zoltán, gigaportré a friss Narancsban!

  • narancs.hu
  • 2016. február 24.

Belpol

Az FHB-vezérről közlünk terjedelmes pályaképet. Ezekről lesz szó benne: ízelítő.

A magyar gazdasági élet egyik legbefolyásosabb szereplője, a takarékszövetkezeti integráció Orbán Viktor által felkért irányítója. Komoly médiabirodalma és ingatlanbefektetése is van az 52 éves bankvezérnek, akiről ismerői rendre két dolgot állítanak: nagy munkabírású, kiváló szakember, ugyanakkor nehéz fickó, igazi domináns típus, akit ha felbőszítenek, – vagy ha ő bőszíti fel önmagát – akkor jobb fedezékbe vonulni.

Az öntörvényű üzletember portréjának megírásakor tucatnyi volt munkatársával és ismerőjével beszélgettünk, de mindegyikük csak azzal a kikötéssel vállalta, hogy a nevét nem említjük. (Akadt olyan ismerője is, aki bár elgondolkodott a háttérbeszélgetésen, majd neve mellőzése ellenére sem vállalta azt.) Bár Spéder Zoltán nem szokott a nyilvánosság előtt üzleti ügyeiről, volt főnökéről, Csányi Sándorról vagy a politikai kapcsolatairól beszélni, a Naranccsal most kivételt tett. És beszélt.

Cikkünkből kiderül, hogy:

-         Spéder Zoltán melyik fideszes politikussal katonáskodott együtt

-         hogy került a korai Fidesz közelébe

-         hogy tekintett a fiatal Orbán a fiatal Spéderre

-         milyen szerepe volt az OTP-modernizálásában

-         hogy szerezte meg az első milliárdját

-         mit mond Spéder Zoltán Csányi Sándorral való kapcsolatáról

-         miért jött el az OTP-től

-         mit mond arról az állítólag Schmidt Mária által szervezett, Orbán-buktató pártról, amivel őt is hírbe hozták

-         el akarja-e adni az Indexet

-         mi köze volt Garancsi Istvánnak Spéder részvényeihez

-         hogy látja Lázárral való saját kapcsolatát

-         mit tud pártolni az Orbán-kormány politikájában

-         milyen új cégeket alapított az elmúlt hónapokban

-         mit gyűjt szenvedélyesen

Portrénk első része után nemsokára következik az integráció-sztori is, és az, hogy abban milyen szerepet tölt be Spéder Zoltán. A portrét a csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban olvashatja.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.