Csődveszély? 19 milliárdot vonna el Tarlós a BKV-tól

Belpol

Emberemlékezet óta nem akart ennyi pénzt elszívni a közlekedési társaságtól a főváros, mint amire most készül a főváros vezetése.

Ha megvalósítják a tervet, a BKV 19 milliárd forintnak inthet búcsút, miközben üzleti tervében plusz 9-15 milliárd beruházási forrásra számít, nem beszélve a legalább 7 milliárd forintos béremelési költségtételről.

Még a fővárosi Fidesz és főpolgámester által elátkozott Demszky-korszakban sem fordult elő az keménykedés, amire most készül Tarlós István – mondják a tervekre rálátó források. A Narancs.hu információi szerint a főváros 2019-es költségvetési tervében az szerepel, hogy BKV idén 19 milliárd forint megtakarítást vár el a BKV-tól.

Úgy tudjuk, a költségvetési szigor más nagy fővárosi cégeket is érint, de a BKV-nál húznák meg legdurvábban a nadrágszíjat.

Durva forráselvonás

A 19 milliárd forint rendkívül erős tétel. A BKV legutóbbi lezárt – és a céginfóban nyilvánossá tett – 2017-es üzleti beszámolója szerint a cégnek 121 milliárd forint árbevétele volt. Ha ezt vesszük alapul, akkor a 19 milliárd 16 százalékos forráselvonást jelent.

false

 

Úgy tudjuk, az elvonással a cégnél komolyan számolnak, Bolla Tibor vezérigazgató tényként említette egyik hivatalos januári tárgyalásán. Kérdésünkre a BKV sem cáfolta, hogy ekkora összeg merült fel a tervekben, de a közlekedési vállalat Narancs.hu-nak küldött válasza mellőzi konkrétumokat. „A források rendelkezésre állásáról szóló tárgyalások jelenleg is folyamatban vannak a Fővárosi Önkormányzat, a tulajdonosi megbízott BKK Zrt., valamint Társaságunk között” – közölte lapunkkal a cég.

false

 

Fotó: MTI

 

Információink szerint Tarlósék lépése akár padlóra is küldheti a céget, hiszen 2019-es üzleti tervében nem forrás elvonásával, hanem forrásigényeik emelkedésével számoltak.

  • az energiahordozók drágulása miatt idén 3 milliárd forinttal többet kell üzemanyag, elektromos áram vásárlásra költenie mint tavaly
  • 3,9 milliárd forint pluszt jelent, hogy idén el kell végezni a Combinók felújítását, és a BKV-nak át kell vennie a CAF-villamosok szervizelését a gyártótól
  • van még egy 1,2 milliárdos tételnövekedés 2018-hoz képest, ezt a külsős szolgáltatóktól visszavett feladatok, például a sínhegesztés, IT-szolgáltatások ellátása jelenti
  • 140 millió forint már igazán aprópénz, de az M3 rekonstrukció okozta forgalmi szervezések ennyivel dobják meg a BKV 2019-es költségvetésének kiadási oldalát
  • legalábbis a cégnél ezzel számoltak, és ezekhez még nem kalkulálták hozzá a dolgozói bérkövetelést, aminek költségvonzata, 10 százalékot meghaladó emelés esetén legalább 7 milliárd forint.

 

Megkérdeztük a főpolgármesteri hivatalt is, miképpen gondolják ezt az irdatlan forráselvonást a BKV-nál, és kértük, sorolják fel a többi fővárosi cégtől elvonandó tételeket, de nem érkezett semmilyen reakciót.

Figyelmébe ajánljuk