Dobrev nem csak a Fudanról írna levelet a kínaiaknak

  • narancs.hu
  • 2021. június 6.

Belpol

De támogatja Karácsony Gergely kezdeményezését. 

„Jobb, ha Kínában is tudják, hogy Magyarország nem fogja évtizedekre eladósítani magát azért, hogy kínai érdekeket szolgáljon és még gazdagabbá tegyen pár, a beruházásból hasznot húzó fideszes gazembert” – írta Dobrev Klára, a DK miniszterelnök-jelöltje reagálásképp Karácsony Gergely felhívására. A főpolgármester vasárnap arról írt a Facebookon, hogy az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek közösen írjanak egy levelet Kínának, hogy bármelyikük nyeri meg a 2022-es választást, nem hagyják majd a Fudan Egyetem megépülését. 

Dobrev támogatja a kezdeményezést, ugyanakkor úgy véli, a levél nem szólhat csak a Fudanról. „Van legalább még egy ilyen, kísértetiesen hasonló ügy, a soha meg nem térülő, szintén kínai gigahitelből épülő, szintén kínai érdekeket és Fidesz-közeli vállalkozásokat szolgáló Budapest-Belgrád vasút. Itt nem egyszerűen két rossz projektről van szó, hanem arról az elvtelen politikáról, amely szembemegy hazánk európaiságával, és amelyet 2022-ben ezzel a két projekttel együtt fogunk a kukába dobni. Az összes ellenzéki miniszterelnök-jelölt támogatását kérem ahhoz, hogy a közös levelünk ne csak a Fudanról, hanem a Budapest-Belgrád vasútvonalról is szóljon. Tegyük egyértelművé Kínának: nem fogjuk eladósítani a hazánkat kínai érdekekért; sem kínai vasútért, sem kínai egyetemért, sem másért, ami nem a tisztességes magyarok mindennapjait szolgálja” – írta Dobrev Klára a Facebookon. 

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.