Egy hónapon át tart a Budapest Pride Fesztivál

  • narancs.hu
  • 2021. június 26.

Belpol

Ötven szervezet mintegy száz programján lehet részt venni, a felvonulást július 24-én rendezik meg.

„Nem az a bátor, aki nem fél. Hanem aki a félelem ellenére is cselekszik, mert tudja, hogy van, ami fontosabb, mint a félelem” – mondta Nagypál Orsi forgatókönyvíró, rendező a 26. Budapest Pride Fesztivált megnyitva. Most először beszélt a nyilvánosság előtt arról, hogy az LMBTQ-közösséghez tartozik. Megemlékezett azokról a kelet-európai emberekről, akiknek mindennapi megpróbáltatást jelent hallani a buzivicceket, a beszólásokat, szólt arról, mivel jár az állandó titkolózási kényszer.

Az egy hónapon át tartó rendezvény hagyományosan nem csak a melegek jogaira hívja fel a figyelmet, hanem a rasszizmustól a szexizmuson át a demokráciába vetett hit válságáig egy sor olyan problémára, amely hat a társadalomra.

„A minket övező kaotikus és félelmetes valóságra sokan szorongással, míg mások egyre fokozódó apátiával reagálnak. A Budapest Pride csapata hisz abban, hogy a társadalmi problémák megoldására a közösségi válasz a megoldás, az alulról szerveződő kezdeményezések és az egymás ügyeit segítő, rendszerkritikus civil összefogás” – fogalmaz a szervezők közleménye.

A Budapest Pride Fesztiválon több mint 50 szervezet és magánszemély mintegy száz programján lehet részt venni Budapesten és más városokban. A fesztivál lezárása a Budapest Pride Felvonulás, amelyet július 24-én rendeznek meg a Madách tértől a Tabánig.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.