Egzotikus desztinációkra repdestek a honvédség luxusgépei

  • narancs.hu
  • 2019. december 12.

Belpol

Dubaj, Las Vegas, Kanári-szigetek a célállomások között. Titkolóznak, miért repültek oda.

Az Átlátszó megtudta, hova repültek a közelmúltban Orbán Viktor büszkeségei, a honvédség által frissen beszerzett luxusrepülőgépek: a két Dassault Falcon 7X illetve az ugyancsak a katonaság tulajdonába került két Airbus A319. Azokról a gépekről van szó, amelyekről a honvédség váltig állítja: még csak véletlenül sem kormánygépek, hanem katonai célokra vették őket

Az Átlátszó által megszerzett útvonalak szerint a "nem kormánygép" honvédségi Airbusok és Falconok megfordultak például Dubajban, Máltán, Panamában és Las Vegasban is.

A 604-es lajstromjelű Airbus 2018-as úti céljai között található Belgrád, Köln, Ljubljana, Linköping, Luxemburg, Oslo, Split, Zágráb, Varsó, Thesszaloniki, Tbiliszi, a görög Chios szigete, Alicante és Dubaj is.

A 605-ös lajstromjelű Airbus gyakran megfordult a Kecskemét-Szolnok-Budapest háromszögben, de Brüsszel, Bukarest, Köln, Ljubljana, Luxemburg, Oslo, Párizs, Szófia, Moszkva, Tbiliszi, Isztambul, Tel-Aviv, Kairó, Kazahsztán, Peking és a Kanári-szigetek turista-központja,  Fuerteventura szigete is az úti célok között van. Fuerteventura szigetén a 604-es Airbus is járt - derült ki az útvonaladatokból, de a nyaralók által közkedvelt spanyolországi Alicante városában és Dubajban is járt mindkét gép.

A 606-os lajstromjelű Dassault Falcon járt Brüsszelben, Genfben, Londonban, Münchenben, Nápolyban, Párizsban, a horvátországi Brac szigetén, Dubajban, Abu Dhabiban, Tel-Avivban, Mexikóvárosban, Panamavárosban, Las Vegasban,  Washingtonban,  Dohában, Sanghajban, Tokióban, Moszkvában valamint  Máltán, Sevillában és Genfben.

A titokban vett 607-es Dassault Falcon repült Brazíliába, Franciaországba, Tel-Avivba, de Belgrád, Berlin, Brüsszel, Genf, Párizs, Stockholm, Varsó, Zágráb, Peking, Párizs, Washington, Kijev, Toronto, Vancouver, a horvátországi Brac szigete, a korzikai Bastia, Tokió,Szöul, Moszkva és a portugál Beja városa is szerepel a desztinációk között.

A Honvédelmi Minisztérium titkolja, kiket reptetett kaszinóvárosokba és adóparadicsomokba illetve
következetesen azt állítják, hogy a két Airbus és a két Falcon nem kormánygépek, hanem katonai célokra vették őket - írja az Átlátszó.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.