Egy elkülönült, hálózatot nem alkotó, magasvasútként futó pályán, külön üzemeltetett, egyedi tarifás vasúti szolgáltatást javasolnak a kínai befektetők a budapesti repülőtérre – írja az iho.hu saját információira hivatkozva.
„Mind a »gyorsforgalmi út« teljes felújítása, mind pedig a gyorsvasúti kapcsolat kiépítése feltétlenül szükséges, és ez nem csak állami forrásból valósulhat meg, és ilyen jellegű tárgyalások zajlanak is. Százmilliárdos, több száz milliárdos beruházásokról van szó. Van olyan, amit piaci alapon is meg lehet csinálni, ez főleg a vasútra igaz” – mondta a csütörtöki kormányinfón Gulyás Gergely. Bár a miniszterelnökséget vezető miniszter nem említett kínai befektetőket, a lap szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pekingi tárgyalása, illetve Hszi Csin-ping elnök május 8-i budapesti látogatása is az együttműködésre utalhat.
A reptér kötöttpályás kapcsolatának megteremtése az elmúlt években többször is felmerült. A mostani tervek azonban részben eltérnek a korábbi elképzelésektől, mivel a portál információi szerint
a kínaiak a korábbi tapasztalatok miatt a magyar vasút létező rendszerével minél kevésbé érintkező projektben gondolkodnak.
„Vagyis egy elkülönült, hálózatot nem alkotó, jelentős részben betonlábakon, magasvasútként futó pályán, külön üzemeltetett, egyedi tarifás vasúti szolgáltatást javasolnak” – írja a lap, hozzátéve, hogy egy korábbi kínai hitelkeret felhasználási lehetőségei között már felmerült hasonló elképzelés, ám akkor végül a Budapest–Kelebia vasútvonal (a Budapest–Belgrád vasútvonal magyar szakasza) fejlesztésére ment a pénz.