Előválasztás: Bajnai Gordon Karácsonyt támogatja

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 10.

Belpol

A volt miniszterelnök a hideg logika, a racionális elemzés alapján jutott a döntésre.

Bajnai Gordon  7+1 pontban osztotta meg gondolatait az előválasztásról a Facebookon, egyszersmind levezette, miért Karácsony Gergelyt támogatja az ellenzéki előválasztáson.

"A személyes- és pártszimpátiát is a győzelemnek kell alárendelni. Érdemes hideg fejjel mérlegelni, helyben is és a miniszterelnök-jelöltek esetében pedig mindenképpen: kinek van esélye a végső győzelemre? Ki az, akiről elhisszük, hogy a közvetlen párthíveken túl is képes szavazatot szerezni? Ki az, akit azok is támogatnak majd, akik pár éve még a Fideszre voksoltak? Azok, akik bizonytalanok, nem szimpatizálnak egyetlen párttal sem, akik nem is gondolják ellenzékinek magukat, csak elegük van az egészből? Ki tehát az a személy, aki a hívek elkötelezett táborán túl, akár csak a kisebb rosszként, de választható lesz? Ki az, aki közel három millió szavazót egyetlen, változást akaró táborba képes egyesíteni jövő tavasszal?"

És akkor ráfordul a lényegre:

"Én ezen hideg logika, racionális elemzés alapján jutottam oda, hogy a szükséges többség megteremtésére,

a jövő áprilisi győzelem kivívására legalkalmasabbnak Karácsony Gergelyt tartom.

Ezért fogom a szeptemberi előválasztáson őt támogatni és ezt ajánlom - párt- és személyes szimpátiától függetlenül - minden előválasztó társamnak is.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.