Megalázó körülményekről számolt be egy koronavírusra vizsgált páciens

  • narancs.hu
  • 2020. május 11.

Belpol

"Az emberi méltóság megtiprásának érzem" - számolt be.

Koronavírus-gyanús tünetekkel utalták be a 40 éves, kétgyermekes családanyát a Korányi kórház Covid-osztályára, ahol aztán napokig egészen hihetetlen körülmények között tartották - számol be a 444.hu.

A cikk szerint a nő május 8-án, pénteken érkezett a kórházba, miután egy negatív koronavírus-gyorsteszt után köhögése és panaszai nem múltak el, és a tüdőröntgentjén is gyanúra okot adó árnyékot láttak. A kórházba került nő számított arra, hogy legalább négy napot bent kell töltenie, mert két negatív teszt után engedik csak ki biztonsággal a pácienseket.

Arra azonban nem számított, hogy a koronavírusos betegek kezelésére kialakított szobában nem lesz sem fürdési lehetőség, sem wc. Beszámolója és fotói szerint a szobában egy hidegvizes fali mosdó és egy műanyag, földre lehelyezett, mobilwc volt csupán, elkülönített mosdó, zuhanyzó vagy bármi egyéb tisztálkodásra lehetőséget adó hely nem.

"Az emberi méltóság megtiprásának érzem, hogy egy mini pottyantós wc van behelyezve a szobába. (...) Tegnap óta senki nem jött fertőtleníteni” - számolt be élményeiről.

Mivel a többnapos benttartózkodás során mindenképp szeretett volna tisztálkodni, azt a beszámoló szerint csak a kifertőtlenített kukában, kancsóval zuhanyozva tudta megtenni. A hétvége során, péntekről hétfő reggelig egyáltalán nem vitték ki a szemetet tőle és nem is takarítottak - teszik hozzá. A körülményeket a nő több videóban is dokumentálta.

Az érintett második PCR-tesztje is negatívnak bizonyult, így hazaengedték.

A Korányiban levő nem túl fényes állapotokról több hír is szól, miközben ez az egyik kiemelt intézmény, amelybe Kásler legújabb rendelkezése szerint az ország egészéből szállítani kell a koronavírus-fertőzötteket.

video 1589040489

null

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.