Ezt tudta a Fidesz a budapesti metró nyomorúságáról mondani

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 8.

Belpol

Gyurcsány! Demszky!

Tegnap ismét kiállt a forgalomból egy „felújított” orosz metró Budapesten. Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója elismerte a hvg.hu-nak, hogy valóban kiállítottak egy új metrót a forgalomból, mert nem záródott az ajtaja, ám elmondta, hogy ugyanazzal a metróval volt gond, mint a múlt héten, amikor többször is hasonló történt. Bolla persze hangsúlyozta, hogy „az ajtó most sem meghibásodott, hanem elakadt egy szerkezetben, egy oda nem illő tárgyban, ami nem tudni, hogy direkt vagy véletlenül került oda”, és rendőrségi vizsgálatot emlegetett.

false

 

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Ezek után sajtótájékoztatót trombitált össze a fideszes Budai Gyula a budapesti metró témakörében, ahol kijelentette: „Az Alstom-ügy minden idők legnagyobb korrupciós botránya Magyarországon, amelyben a nyomozás és a különböző bizottságok által lefolytatott vizsgálatok alapján egyértelmű, hogy a felelősség a Medgyessy–Gyurcsány–Bajnai-kormányokat és a Demszky Gábor által irányított MSZP–SZDSZ-es városvezetést terheli.”

A meghibásodott orosz metrókról nem esett szó.

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.