Feljelenti a minisztérium a Partizánnak kitálaló műemlékvédelmi szakembert

  • narancs.hu
  • 2024. november 30.

Belpol

Hivatali visszaélés és hamis vád miatt, miközben Bátonyi Péter Gulyás Gergelyt és az építési minisztérium államtitkárát jelentette fel. 

Mint arról beszámoltunk, Bátonyi Péter volt kormányfőtanácsos, az Építési és Közlekedési Minisztérium alá tartozó műemléki referens a Partizánnak nyilatkozva három konkrét ügy (az egykori Földművelésügyi Minisztérium Kossuth téri épülete, a Ferenc körút és az Üllői út kereszteződésében álló Kilián laktanya és a józsefvárosi Heinrich-udvar átépítése) kapcsán arról beszélt, hogy a műemlékvédelem a szabályok folyamatos kijátszása miatt teljesen ellehetetlenült, a műemlékvédelmi szakértőknek pedig már csak az a feladatuk hogy a jogellenes módosítások legalább a dokumentumokban legálisnak tűnjenek.

Bátonyi – akit az interjú előzetesének megjelenése után már kirúgtak a minisztériumból – azt is mondta, hivatali visszaélés gyanújával tesz feljelentést Gulyás Gergely, a műemlékvédelemért 2022-ig felelős Miniszterelnökséget vezető miniszter, valamint Lánszki Regő, az Építési és Közlekedési Minisztérium építészeti államtitkára ellen.

A Telex most az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményére hivatkozva azt írja, a minisztérium is feljelenti Bátonyit, hivatali visszaélés és hamis vád miatt.

A minisztérium közleményében azt írja, „a műsorban látható felvételek alapján feltételezhető, hogy állami szervektől belső felhasználásra szánt dokumentumokat tulajdonítottak el”. Szerintük a bemutatott dokumentumok részleteit „szövegkörnyezetükből kiragadva, manipulatív módon tárták a nyilvánosság elé”.

Közölték, hogy a feljelentés, amelyet Bátonyi Péter tett Lánszki Regő, az Építési és Közlekedési Minisztérium építészeti államtitkára ellen, alaptalan. Lánszki „védelmében ezért a mai napon hamis vád miatt ugyancsak feljelentéssel éltünk” – írták pénteken. Szerintük a videó „alkalmas volt arra, hogy a Minisztérium törvényes működésébe vetett közbizalmat súlyosan rombolja”.

(Borítóképünkön Lánszki Regő.)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.