Felülbírálták a zsűrit a tévénézők az MTVA dalversenyén

  • narancs.hu
  • 2025. március 30.

Belpol

A Gypo Circus és Szirota Jennifer dala nyert.

 A Duna Televízión heteken át tartott A Dal 2025 nevű verseny, több száz indulóból 32 előadást lehetett látni szombat esténként. A döntőbe jutott nyolc dalt a legutóbbi adásokban egy-egy adott zenei stílusra fazonírozva adták elő. Március 29-én a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának kíséretében lehetett hallani a dalokat.

A zsűri – Gubik Petra, Szandi, Németh Alajos Lojzi és Ferenczi György – is pontozott a műsor végén, de a négy legjobb dal elsőségéről végül a nézők SMS-ben leadott szavazatai döntöttek. 

A zsűri pontozása alapján a folkpop zenét játszó Gypo Circus és Szirota Jennifer Szél úgy beszél című dala épp befért az első négybe, és ez az utolsóként pontozó Gubik Petrán múlt, aki nekik adta a legtöbb, 10 pontot. 

 

Ezek a zsűri által választott legjobb dalok:

A tévénézők azonban a negyedik helyezettnek adták a legtöbb szavazatot. A Gypo Circus és Szirota Jennifer azon túl, hogy megnyerte a Magyarország dala 2025 címet, lemez- és klipkészítési lehetőséget nyert.

Korábban ezzel a műsorral választották ki az Eurovíziós Dalfesztivál magyar indulóját, de a közmédia 2019-ben eldöntötte, Magyarország nem vesz részt többé azon a rendezvényen.  

A címlapképen a Gypo Circus x Szirota Jennifer a döntőben. MTI/Illyés Tibor

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.