Ghaith Pharaon magyar állampolgár akart lenni

  • narancs.hu
  • 2017. július 19.

Belpol

De sikerült? Még az is lehet.

Demeter Márta független – volt MSZP-s – országgyűlési képviselő írásbeli kérdése nyomán az Index közölt érdekes információkat a januárban elhunyt Ghaith Pharaon szaúdi milliárdosról.

A TEK vezetője, Hajdu János Demeternek küldött válaszából derül ki, hogy Pharaon 2016 szeptemberében honosítási kérelmet nyújtott be a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalhoz. A dolog érdekessége, hogy ez az információ a BÁH Pharaonról nyitott aktájában nem szerepelt.

Azt nem lehet tudni, hogy Pharaon meg is kapta-e a magyar állampolgárságot, az Index szerint ehhez igen sok feltételnek kellett volna megfelelnie, de mentességet is kaphatott ezek alól.

A TEK azért értesült az állampolgársági kérelemről, mert nemzetbiztonsági szempontú elemzést végzett a BÁH számára. Hajdu szerint Pharaonról megkérdezték a partnerszolgálatokat, ám vele kapcsolatban „nem álltak rendelkezésre a terrorszempontú kockázatelemzésnél releváns információk”.

Ez annak fényében különösen furcsa, hogy Pharaont többek között terrorizmus finanszírozása miatt körözte haláláig az FBI. Ghaith Pharaonról lapunk 2016 novemberében közölt részletes portrét. Egyebek mellett kiderítettük, hogy a körözött milliárdos cége megvásárolta az Orbán Viktor Cinege utcai házával szemközti épületet.

A szaúdi szomszéd - Ghaith Pharaon élete és magyarországi üzletei

A rijádi udvarban nevelkedett aranyifjúból a terroristák, drogdílerek és fegyverkereskedők bankjának egyik vezetője lett. Negyedszázada körözi az FBI és az Interpol, mégis szabadon repked Magyarországon, sőt a miniszterelnök családjához is közel került – üzletileg és helyrajzilag egyaránt. A titkosszolgálatok magatartását nehéz értelmezni.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.