Gruevszki szerencsés ember, július óta rajta kívül csak hárman kaptak menekültstátuszt Magyarországon

  • narancs.hu
  • 2018. november 24.

Belpol

November közepéig összesen 165 kérelem érkezett.

Szél Bernadett független képviselő úgy tudja, hogy július elseje és november huszonegyedike között 165 menekültstátuszra vonatkozó kérelem érkezett be a Bevándorlási és Menekültügyi Hivatalba (BMH) – írja az Index. Mindebből 8 eljárást megszűntettek, 88-at elutasítottak, 65 folyamatban van, és mindössze négy esetben nyilvánítottak valakit menekültnek – köztük a börtönbüntetése elől megszökött volt macedón miniszterelnököt, Nikola Gruevszkit.

Kicsoda és mi elől menekül Gruevszki?

Kiderül az e heti lapszámunkból. Mintha csak Ernest Hemingway híres mondását követné - „az ember nem arra született, hogy legyőzzék" -, Nikola Gruevszki, a volt macedón miniszterelnök (2006-2016) képtelen elfogadni a vereséget. A menekülése - amelynek során, mint egy különleges stafétabotot, államhatárokon át adták kézről kézre - igazi kémfilmbe illik.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.