Guy Verhofstadt volt belga miniszterelnök, az Európai Parlament liberális frakciójának vezetője szerint nem pénzelheti az EU tovább az illiberalizmust

  • narancs.hu
  • 2018. május 9.

Belpol

Betelt a pohár. Elég volt az európai értékekkel szembemenő politikából.

Véleménycikkben fejti ki Guy Verhofstadt volt belga miniszterelnök, az Európai Parlament liberális frakciójának (ALDE) vezetője a hvg.hu-n, miért nem kellene pénzelnie az Európai Uniónak az illiberális tagállamokat, például Magyarországot vagy Lengyelországot. A kérdés aktualitását a  2020-2027 közötti eu-s költségvetés apropója adja.

Verhofstadt a maga részéről az EU egyik legnagyobb vívmányának tartja a kohéziós politikát, amelynek keretében 2014-2020 között több mint 350 milliárd eurót csoportosítottak át a gazdagabb országok befizetéseiből a felzárkóztatandó keleti tagállamoknak. Ennek a kohéziós politikának a legnagyobb nyertese Lengyelország volt, 77 milliárd eurót kapott. Magyarországnak 22 milliárd euró jutott, ezzel a negyedik legnagyobb kedvezményezettje volt e politikának.

Mégis ez a két említett állam az, amely a legnagyobb kihívást jelenti az unió számára az európai értékekkel szembemenő politikájuk miatt.

"Ahelyett, hogy felismernék és elfogadnák azokat az értékeket, amelyek ezt a nagyvonalúságot inspirálták, a lengyel és magyar kormányok módszeresen aláássák a jogállamot és szétverik az igazságszolgáltatásuk intézményeit.

Ha ma jelentkeznének az Európai Unióba, nem engednénk be őket"

(hvg.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.