Gyanús ingatlaneladások miatt tett feljelentést a vagyonhasznosító felmentett vezetője ellen a pécsi városháza

  • narancs.hu
  • 2020. január 31.

Belpol

Az új városvezetés az átvilágítás során százmilliós károkra bukkant.

Különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés gyanújával jelentette fel a Pécsi Vagyonhasznosító (PVH) Zrt. felmentett vezérigazgatóját a városháza, írja a Népszava. Az önkormányzat cégeinél folyik az átvilágítás, az új városvezetés sok furcsaságot talál.

A lap két ügyet emel ki, két ingatlaneladást, ami összesen százmilliós nagyságrendű kárt okozott a városnak, tájékoztatta az újságírókat Bodnár Imre, az átvilágítást végző csapat egyik jogásza.

Péterffy Attila polgármester a lapnak elmondta, feljelentést tettek, ha "az ügy nem jut el a sikeres vádemelésig, akkor a város magánvádlóként belép az eljárásba, mivel az átvilágítók egyértelmű bizonyítékokat találtak a feljelentésben szereplő bűncselekmények bizonyítására."

Az egyik ügy 2017 októberében történt, amikor a PVH eladta a belvárosi Aranyhajó Fogadót, a vevő pedig az ügyvéd letéti számlájára utalt 158 millió forintot. A PVH vezetője, Szentgyörgyi Dávid viszont nem gondoskodott arról, hogy ez a pénz át is kerüljön a cég számlájára. Ezt a pénzt már két éve nem kapták meg, Péterffy utasítására Szentgyörgyi ugyan intézkedett, de csupán 21 millió forint érkezett meg a számlára, a 158 millió helyett. Szentgyörgyit felmentették a posztjáról. Az ügyvéd azzal védekezett, hogy a város tartozik neki 104 millió forinttal és 33 milliónyi kötbérrel. Az átvilágítás során azonban nem találták nyomát annak, hogy az ügyvéd ilyen értékű munkát végzett volna.

A másik eset 2018 júliusában kezdődött. A PVH meghirdetett egy belvárosi telket eladásra, amit egy olyan cég vett meg, aminek alakulási időpontja éppen az a nap, amikor a telket meghirdették. A cég úgy fizetett volna a telekért, hogy 600 millió forintért felépít az ingatlanon egy házat, amiben a város kap 114 millió forint értékű irodaterületet és gépkocsibeállót. Érkezett azonban egy másik, jobb ajánlat is, amiből az önkormányzatnak több pénz jutott volna. Mégsem ők nyertek. Az átvilágítás során kiderült, hogy a nyertes cég egy olyan házaspár tulajdona, akinek a lánya a vagyonhasznosítónál dolgozott, ráadásul ő az élettársa a felmentett vezérigazgatónak.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.