Sokat nyerhettek a szekszárdi fideszesek a lerobbant húsüzem eladásával, a rendőrség mégsem nyomoz tovább

  • narancs.hu
  • 2020. január 31.

Belpol

Szerintük ugyanis nem történt bűncselekmény.

Szekszárdi fideszesek megvásároltak egy lerobbant, üres húsüzemet, amire a paksi atomerőmű-bővítés miatt néhány hónap múlva szüksége lett az államnak. A rendőrség meg sem nézte, mennyit nyertek az üzleten, lezárta a nyomozást, írja a 24.hu.

2018-ban, az állami tulajdonban lévő paksi ipari park, a PIP Közép-Duna Menti Térségfejlesztési Nonprofit Kft. több mint 4,3 milliárd forintot költött el új területek felvásárlására. Ezt a paksi atomerőmű-bővítés érdekeire hivatkozva tehették meg, az engedélyt a Miniszterelnökség adta ki. Ezzel a lehetőséggel élve néhány környékbeli fideszes politikus is komoly pénzeket tudott leakasztani magának.

A lap emlékeztet: 2018 decemberében a kft. nemcsak paksi földeket vett, hanem például egy csődbe ment, lepusztult húsüzemet is, ami ráadásul 40 kilométerrel arrébb, Szekszárdon található. Ez a gyártelep azóta is üresen áll, a vételár 1,8 milliárd forint volt.

Jobb szélen Kapitány Zsolt

Jobb szélen Kapitány Zsolt

Fotó: MTI/Kiss Dániel

 

És hogy ki volt az eladó? Egy Cseppkő Faktor Zrt. nevű cég, aki éppen a paksi terjeszkedés előtt vette meg az ingatlant, ráadásul a részvénytársaságot az ingatlanvásárlás előtt néhány héttel hozták létre. A lap számításai szerint a Cseppkő nagyjából 3-400 millió forintért vásárolhatta meg a volt húsüzem épületét, majd 8 hónappal később túladott rajta, négy-hatszoros áron.

A cég közvetett résztulajdonosa és jelenlegi vezérigazgatója Kapitány Zsolt, a Tolna megyei közgyűlés fideszes tagja. De a tulajdonosi hálóba tartozik még a szekszárdi választási bizottság fideszes elnöke, Póla Zoltán és felesége, valamint a trafikbotrány egykori szereplője, Fajszi Lajos korábbi fideszes önkormányzati képviselő is.

A gyanús adásvétel miatt Hadházy Ákos tett feljelentést, a BRFK korrupció és gazdasági bűncselekmények elleni főosztálya pedig a napokban szüntette meg a nyomozást, szerintük nem történt bűncselekmény.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.