Gyurcsány elmondja az igazat az uniós pénzekről

  • narancs.hu
  • 2023. december 10.

Belpol

Szemléletetőeszköze egy távirányítós autó.

Egy perc negyvenkilenc másodperces videóban magyarázza el a Demokratikus Koalíció elnöke, miért nem kapja meg Magyarország az uniós forrásokat, és miért nem szabad elhinni, hogy ezért a magyar ellenzék a felelős.

„Valójában mindegyikünk azt szeretné, hogy jöjjenek az európai pénzek, ehhez képest pedig mennek az európai pénzek, és a kormány nem átallja azt mondani, hogy ez a távirányító a mi kezünkben, az ellenzék kezében van” – így kezdi Gyurcsány Ferenc, és felmutatja egy monster kisautó távirányítóját.

A videó arról szól, hogy Európának, az európai adófizetőknek elsősorban az a baja Magyarországgal, hogy ha nálunk az állam vásárol vagy beruház, nem azzal végezteti el a munkát, nem attól vesz, aki a legolcsóbb ajánlatot adja, hanem a haveroktól, és erre ezer példát lehetne hozni. Az európaiak fogalmai szerint ez lopás. A második probléma, hogy ha valaki lebukik, mert lopott, csalt, tisztességtelenül járt el, akkor sem garantálható a magyar bírósági rendszerben, hogy a független igazságszolgáltatás megfelelően teszi a dolgát, mert a kormány befolyásolni tudja, hogy ki ítélkezzen az eljárás végén.  

Ami az Európai Parlamentben dolgozó ellenzéki képviselőket illeti, Gyurcsány emlékeztet, ott nagyjából hétszáz képviselő ül, közöttük kevesebb mint egy tucatnyi magyar ellenzéki. 

„Aki azt gondolja, hogy mi akadályozzuk meg, hogy jöjjenek a pénzek, az vagy nem ismeri az Európai Parlamentet, vagy tudatosan hazudik, magukat, benneteket félrevezet. Nem így van. Nem kell lopni, aki pedig lop, azt meg kell büntetni. És akkor jönni fognak a pénzek, ilyen egyszerű ez” – mondja a DK elnöke.

Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára is vasárnap juttatott el közleményt a távirati irodához arról, hogy Brüsszel a magyar pedagógusoknak járó béremelésre szánt pénzt azért nem fizette ki, mert így akarta a magyar ellenzék.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.