Kannibálos felhívással szeretnék elérni, hogy minél többen dolgozzanak a hazai börtönökben

  • BM
  • 2020. május 18.

Belpol

Miközben több millió szájmaszkot gyártanak a fogvatartottak.

Felpörgött a hazai büntetés-végrehajtás toborzási gépzete, ugyanis a mai napon már az ötödik olyan kreatívot közli a szerv a Facebookon, ami arra buzdítja az embereket, hogy menjenek a börtönökbe dolgozni. Ebben van némi logika, ugyanis a koronavírus-járvány miatt sokan elvesztették a munkahelyüket – mikor toborozzanak, ha nem most?

Ugyanakkor az említett kreatívok közül kettőn egy összetéveszthetetlen arc tűnik fel.

A képeken látható férfit egyértelműen az emberevő sorozatgyilkos pszichiáterről, Dr. Hannibal Lecterről, Thomas Harris amerikai író egyik kitalált alakjáról mintázták, akit Anthony Hopkins Oscar-díjas színész formált meg a kultikussá vált Bárányok hallgatnak című filmben, de sorozat is készült róla Mads Mikkelsen főszereplésével.

Hannibal Lecter bőrébe bújt Anthony Hopkins

Hannibal Lecter bőrébe bújt Anthony Hopkins

Wikipédia

Tehát a toborzáshoz felhasznált képeknek az az üzenete, hogy ha valaki kannibálokra akar vigyázni, akkor tárt karokkal várják a börtönök.

Az ügy már azért is érdekes, mert a Magyar Helsinki Bizottság már korábban (egészen pontosan április 14-én) levélben fordult a bv országos parancsnokához, hogy távolítsák el a kreatívokat az internetről – láthatóan ez nem történt meg.

A jogvédő szervezet hangsúlyozta, mindez különösen visszás akkor, amikor más csatornákon a bv arról kommunikál, hogy a fogvatartottak napi 12 órás műszakokban maszkokat gyártanak a járvány elleni védekezéshez – nem mellesleg Orbán Viktor miniszterelnök is meglátogatott egy bv-intézetet, hogy ellenőrizze az általuk előállított védőeszközöket.

Továbbá a Helsinki felhívta a figyelmet, hogy több százan vannak, akik azért kerültek börtönbe mert nem tudták a szabálysértésük miatt kiszabott pénzbírságot kifizetni, valamint sokan ítélet nélkül töltik a letartóztatásukat.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.