Közzétette a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) az idei 3. negyedéves beszámolóját – írja a Media1.
A legutóbbi három hónap alatt 15 milliárd 495 millió forint értékben kötöttek kommunikációs szerződéseket az állami cégek, intézmények és minisztériumok megbízásából, így az első negyedévi 14,2 milliárd és a második negyedévi 13,1 milliárddal idén összesen már 42,8 milliárd forint ment el az állami kommunikációra.
A harmadik negyedévben mind a 39 kommunikációs szerződést Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. kapták,
igaz, a tendereken más induló nem is volt.
A 15,5 milliárd több mint felét közvetlenül Rogán Antal minisztériuma utalja ki, 7,87 milliárd forintot költenek ugyanis az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátására, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására”.
A telex.hu összefoglalójában kiemel néhány megrendelőt:
- a magyar autó- és motorsportban érdekelt HUMDA Zrt. részére 1,9 milliárdért,
- a Magyar Posta Zrt. és leányvállalata részére (2023-2024) nettó 1,35 milliárért,
- az Áder-féle Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány részére nettó 600 millió forintért
végeznek kommunikációs ügynökségi munkát, a teljes lista itt található.