A MÚOSZ tiltakozik a nemzetközi fotókiállítás nézőinek korlátozása miatt

  • narancs.hu
  • 2023. október 29.

Belpol

Az újságíró szövetség szerint "már a művészet sem számít, elég egy kis provokáció, és beindul a cenzúra kormányzati gépezete".

A Magyar Újságírók Országos Szövetsége tiltakozik Csák János miniszter döntése ellen, amellyel megtiltotta, hogy a Nemzeti Múzeumban látható World Press fotókiállítást a 18 évnél fiatalabbak látogathassák.

"Egy politikai hecckampánynak szinte első szóra bedőlve, a kormány egyik tagja megfosztott minden 18 évnél fiatalabb magyar állampolgárt attól, hogy megtekinthesse a világ legrangosabb fotókiállítását, amely egyébként a világon mindenütt szabadon látogatható " – olvasható a MÚOSZ közleményében.

Mint arról lapunk is beszámolt, a Mi Hazánk politikusa, Dúró Dóra törvénymódosítást kezdeményezett és a kultúráért felelős miniszterhez fordult, mert a szélsőjobboldali párt álláspontja szerint LMBTQ-propaganda folyik a Magyar Nemzeti Múzeumban. A hivatkozás a gyermekvédelmi törvény. A 2021. évi LXXIX. törvény 6/A. §-a úgy fogalmaz, a gyermeki jogok biztosítása érdekében tilos tizennyolc éven aluliak számára pornográf, valamint olyan tartalmat elérhetővé tenni, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg.

A MÚOSZ azt írja: "A Mi Hazánk politikusa már korábban jelentős példányszám növelést ért el azzal, hogy bedarált egy, szerinte a homoszexualitást népszerűsítő könyvet. A törvényben a kritikus mondatrész, amire hivatkozott Dúró Dóra a World Press kiállítás kapcsán, hogy abban egyértelmű a homoszexualitás megjelenítése.

A MÚOSZ nem álszent, és nem gondoljuk, hogy a chilei meleg idősotthon lakóit bemutató fotósorozat megnézése után bármelyik látogató kedvet kapna a nemi identitása megváltoztatásához.

De nem ez a hely és alkalom a törvényről újra nyitni a vitát, pedig látható, több az okozott kár, mint a remélt haszon. A MÚOSZ most az eljárás módszere és üzenete miatt tiltakozik.

Úgy döntött a kormány minisztere, hogy inkább ne lássanak a 18 évnél fiatalabbak egyetlen képet sem abból a tárlatból, amely a fotóriporterek legrangosabb nemzetközi seregszemléje, ahelyett, hogy az általuk veszélyesnek ítélt képeket tették volna olyan helyre, ahova csak a születés dátumát igazolva léphettek volna be a látogatók. Bár ez is súlyosan sértette volna a látogatók tájékozódási jogát, de nem totális tiltást jelentett volna."

A MÚOSZ szerint  "melegellenes kampányok eszközévé vált a kormány. Már a művészet sem számít, elég egy kis provokáció, és beindul a tiltás, a cenzúra kormányzati gépezete".

Vasárnap délelőtt az Egységes Diákfront 7 aktivistája kivonult a Magyar Nemzeti Múzeum lépcsőjéhez, hogy demonstratívan felhívják a figyelmet, a valódi gyermekvédelem a minőségi oktatással kezdődik,

nem pedig azzal, hogy a 18 éven aluliakat kitiltják a világhírű World Press kiállításról. 

 
Az Egységes Diákfront aktivistái a nemzeti Múzeum előtt.
Forrás: ahang.hu

A diákok felvonultak a lépcsőre, majd bekötött szemmel egy-egy táblát tartottak a kezük előtt. A táblák mindegyikén a 7IGEN-es alternatív oktatási népszavazás kérdései voltak olvashatók, ezzel megmutatva, hogy ha a kormány valóban szeretne foglalkozni a gyermekvédelemmel, akkor az oktatás hét legsúlyosabb problémájával kezdje.

A 7IGEN-es oktatási népszavazás holnap éjfélig (hétfő 23:59:59-ig) tartaddig lehet voksolni a hét kérdésben.

Jelenleg már 75 ezernél is többen szavaztak, a szervezők pedig arra bíztatnak mindenkit, hogy aki még nem adta le a szavazatát, éljen a lehetőségével és , mondjon véleményt a magyar oktatás helyzetéről. Az online szavazásról minden információ megtalálható a 7igen.hu oldalon, míg a személyes szavazás helyszínei itt érhetők el.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.