Hoffmann Rózsa a CEU-ról: nem történt tragédia, Bécs nincs messze
Screenshot_2018-12-04_at_9.43.29.png

Hoffmann Rózsa a CEU-ról: nem történt tragédia, Bécs nincs messze

  • narancs.hu
  • 2018. december 4.

Belpol

Több mint fél éve visszavonult a közszerepléstől, ám most mégis megszólalt az ATV-nek, mert objektív, tárgyszerű csatornának tartja.

A volt oktatásügyi államtitkár első sorban saját munkásságát védte az Egyenes Beszédben , de természetesen szóba került a CEU költözésének ügye is.

Hoffmann Rózsa úgy véli, hogy nem a magyar kormány űzte ki az egyetemet, hanem az egyetem vezetése döntött a költözés mellett, de amúgy is az egész egy túlpolitizált ügy.

A korábbi államtitkár „emberileg megérti", hogy az egyetem vezetése csalódott, és úgy véli:

de bizonyos szempontból jobb is, hogy a CEU elköltözik, mert így a fortyogó fazék kicsit majd lecsillapodik.

„Én úgy látom, nem történt itt olyan tragédia, amiből újabb botrányt kell kavarni” mondta,

majd hozzátette, eddig is ingáztak tanárok Budapest és Bécs között, és

„Bécsig kiutazni sem olyan nehéz”.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.