Hoffmann Rózsa a CEU-ról: nem történt tragédia, Bécs nincs messze
Screenshot_2018-12-04_at_9.43.29.png

Hoffmann Rózsa a CEU-ról: nem történt tragédia, Bécs nincs messze

  • narancs.hu
  • 2018. december 4.

Belpol

Több mint fél éve visszavonult a közszerepléstől, ám most mégis megszólalt az ATV-nek, mert objektív, tárgyszerű csatornának tartja.

A volt oktatásügyi államtitkár első sorban saját munkásságát védte az Egyenes Beszédben , de természetesen szóba került a CEU költözésének ügye is.

Hoffmann Rózsa úgy véli, hogy nem a magyar kormány űzte ki az egyetemet, hanem az egyetem vezetése döntött a költözés mellett, de amúgy is az egész egy túlpolitizált ügy.

A korábbi államtitkár „emberileg megérti", hogy az egyetem vezetése csalódott, és úgy véli:

de bizonyos szempontból jobb is, hogy a CEU elköltözik, mert így a fortyogó fazék kicsit majd lecsillapodik.

„Én úgy látom, nem történt itt olyan tragédia, amiből újabb botrányt kell kavarni” mondta,

majd hozzátette, eddig is ingáztak tanárok Budapest és Bécs között, és

„Bécsig kiutazni sem olyan nehéz”.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.