Huszonnyolc órát vártak Milánóban egy Budapestre tartó Ryanair-gép utasai

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 21.

Belpol

A Fővárosi Kormányhivatal szerint az elmúlt időszakban 15 esetben indítottak fogyasztóvédelmi eljárást járatkésések miatt.

Huszonnyolc órát vártak egy Budapestre tartó Ryanair-gép utasai Milánóban, vasárnap este helyett csak kedd hajnalban értek haza – derül ki az RTL Híradó riportjából.

A Híradónak nyilatkozó egyik utas beszámolója szerint vasárnap este még bizakodtak a gépre várakozók, ám az eredetileg 19:45-re tervezett indulás helyett a reptéri kijelző egy idő után azt írta, a járat 22:40-kor indul, másnap. Balogh Zsolt arról is beszélt, hogy az utasok ellátás helyett mindössze egy 4 euró értékű utalványt kaptak, egy olyan étterembe, ami ekkorra már bezárt. Végül hétfő hajnalban érkeztek meg egy kétcsillagos panzióba, amit azonban 11 órára el kellett hagyniuk, így nem sokkal később már újra a reptéren voltak, ahol újabb 12 órás várakozás következett.

A reptéri kálváriát dokumentáló Balogh Zsolt szerint a Ryanair hétfő hajnalban küldött egy sms-t, hogy a járat várhatóan 22:40-kor indul, a légitársaság applikációjában azonban ekkora eltűnt a foglalásuk, és semmilyen érdemi információt nem kaptak. Végül 28 órás késéssel hajnali 1 órára értek Budapeste.

A Híradó felidézte, hogy a nyári szezon gyakori késései miatt a Ryanair nemrég még a magyar légiirányítást okolta, míg a kormány a fapados légitársaságokra mutogatott. A Fővárosi Kormányhivatal közleménye szerint az elmúlt időszakban 15 esetben indítottak fogyasztóvédelmi eljárást járatkésések miatt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.