Kápolnás, négycsillagos szállodát építtet a Szeged-Csanádi Egyházmegye

Belpol

Kiss-Rigó László püspök a szívügyének számító új stadion mellé álmodta meg a beruházást.

Kedden számolt be róla a szegeder.hu, hogy megjelent egy közbeszerzési felhívás a Szeged-Csanádi Egyházmegye megbízásából, melyben egy új építésű, négycsillagos szállodához keresik a kivitelezőt illetve a tervezőt is.

A lap szerint az új labdarúgóstadiont is magába foglaló 14 milliárd forintba kerülő sportkomplexumhoz korábban is terveztek egy sporthotelt, ám eredetileg azt a Napfény kemping korábbi szállóépületéből akarták kialakítani átépítéssel – ám a munkálatok hamar elakadtak. A szegeder.hu azt írja: „Akkoriban is felröppentek pletykák arról, hogy sportszálló helyett végül egy ötcsillagos hotel lesz ott, ez úgy tűnik, részben igaznak bizonyult. A hotel ráadásul nincs is benne a 14 milliárdra hízott összegben, amiből ezt is meg tervezték építeni eredetileg a Szegedi Ifjúsági Centrum részeként.”

Azt, hogy a végül Hotel Szent Gellért Fórum névre keresztelt hotel miből épül meg, a helyi lap is csak találgatni tudja. Az mindenesetre az április 20-án kiadott közbeszerzési felhívásból kiderül, hogy a megrendelő egyházmegye egy 50 szobás, három szintes – plusz tetőtér a gépészetnek és a tetőkertnek –, kertkapcsolatos létesítményéhez keresi a tervezőt és a kivitelezőt. A lap szerint „fura, hogy a turisztikailag fontos helyektől kissé távol, gyenge tömegközlekedési kapcsolatokkal rendelkező területre építenek egy ilyen szállást”, valószínűleg konferenciákra és üzleti találkozókra kívánják alapozni a kihasználtságot a megrendelők.

Az épület földszintjén a recepció és a közösségi terek mellett, lobby, konferenciaterem, étterem, wellness kiszolgáló funkciók, terasz, és még egy kápolna is helyet fog kapni. Az épület bruttó szintterülete valamivel több, mint 3800 négyzetméter lesz, a munkálatok a nyertes kihirdetése után, valószínűleg csak az év második felében kezdődhetnek meg.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.