Keresztes László Lóránt, az LMP pécsi politikusa lehet a párt új társelnöke

  • narancs.hu
  • 2018. május 2.

Belpol

Vidéki hálózatot építene, és állítja, hogy nem lesz Ungár Péter strómanja.

Az Azonnali készített nagyinterjút az LMP pécsi politikusával, Keresztes László Lóránttal, aki a lapnak elmondta: pályázik a társelnöki tisztségre.

A politikus szerint az LMP célkitűzései a kezdetektől fogva ugyanazok, ezért ebben nem ért egyet Schiffer Andrással: „Éreztem, hogy megjelent egy olyan politikai alternatíva, amely semmilyen módon nem hozható kapcsolatba a régi politikai elitekkel, az MSZP-vel és a Fidesszel. Ez, és az LMP akkori célkitűzései azóta nem változtak meg. Ebben nem értek egyet Schiffer Andrással: az LMP nem egy kilúgozódott párt, hanem megőrizte az elveit.”

A miért lesz jó az LMP-tagoknak és a választóknak, ha Keresztes lesz a társelnök kérdésre a politikus azt mondta: „Nagyon régi motoros vagyok a pártban, és vidéki nagyvárosi politikus. Nem a fővárosban élek, és ez így is marad azzal együtt, hogy parlamenti képviselő leszek: itt fogok maradni Pécsen. Tehát egy kicsit más szemszögből látom az országot: egy olyan térségből, amely vesztese volt az elmúlt évtizedeknek. Elkötelezett vagyok amellett, hogy kiépítsük az LMP vidéki hálózatát.”

2014-ben még Schiffer mellett

2014-ben még Schiffer mellett

Fotó: MTI – Sóki Tamás

Azt pedig cáfolta, hogy Ungár Péter strómanja lenne vagy lesz, ha vezető pozícióba kerül a párton belül: „Senkinek nem voltam és nem is leszek a strómanja. Akik ismernek, azok tudják, hogy én erősen és céltudatosan képviselem azokat az elveket, amiket vallok. Képes vagyok a döntéseimet önállóan meghozni, ugyanakkor tudok és akarok is csapatban játszani.”

Az LMP tisztújító kongresszusa május 26–27-én lesz.

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.