Keresztes László Lóránt, az LMP pécsi politikusa lehet a párt új társelnöke

  • narancs.hu
  • 2018. május 2.

Belpol

Vidéki hálózatot építene, és állítja, hogy nem lesz Ungár Péter strómanja.

Az Azonnali készített nagyinterjút az LMP pécsi politikusával, Keresztes László Lóránttal, aki a lapnak elmondta: pályázik a társelnöki tisztségre.

A politikus szerint az LMP célkitűzései a kezdetektől fogva ugyanazok, ezért ebben nem ért egyet Schiffer Andrással: „Éreztem, hogy megjelent egy olyan politikai alternatíva, amely semmilyen módon nem hozható kapcsolatba a régi politikai elitekkel, az MSZP-vel és a Fidesszel. Ez, és az LMP akkori célkitűzései azóta nem változtak meg. Ebben nem értek egyet Schiffer Andrással: az LMP nem egy kilúgozódott párt, hanem megőrizte az elveit.”

A miért lesz jó az LMP-tagoknak és a választóknak, ha Keresztes lesz a társelnök kérdésre a politikus azt mondta: „Nagyon régi motoros vagyok a pártban, és vidéki nagyvárosi politikus. Nem a fővárosban élek, és ez így is marad azzal együtt, hogy parlamenti képviselő leszek: itt fogok maradni Pécsen. Tehát egy kicsit más szemszögből látom az országot: egy olyan térségből, amely vesztese volt az elmúlt évtizedeknek. Elkötelezett vagyok amellett, hogy kiépítsük az LMP vidéki hálózatát.”

2014-ben még Schiffer mellett

2014-ben még Schiffer mellett

Fotó: MTI – Sóki Tamás

Azt pedig cáfolta, hogy Ungár Péter strómanja lenne vagy lesz, ha vezető pozícióba kerül a párton belül: „Senkinek nem voltam és nem is leszek a strómanja. Akik ismernek, azok tudják, hogy én erősen és céltudatosan képviselem azokat az elveket, amiket vallok. Képes vagyok a döntéseimet önállóan meghozni, ugyanakkor tudok és akarok is csapatban játszani.”

Az LMP tisztújító kongresszusa május 26–27-én lesz.

 

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.